mboost-dp1
Windows XP og max RAM
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
undskyld hvis jeg allerede har postet dette men kan ikke finde det og siden forsvandt bare....
Overvejer at installere XP på min Vista maskine i stedet for har hørt den skulle være meget hurtigere herefter.
Min maskine har dog 4GB RAM og går de sidste 2 så til spilde for jeg har hørt at XP kun understøtter op til 2GB RAM...
Overvejer at installere XP på min Vista maskine i stedet for har hørt den skulle være meget hurtigere herefter.
Min maskine har dog 4GB RAM og går de sidste 2 så til spilde for jeg har hørt at XP kun understøtter op til 2GB RAM...
Drop 64 bit-versionen og gå efter 32 bit. Den kan understøtte op til 4 GB, mens du reelt nok ville kunne bruge 3,5 GB.
Hånden på hjertet, du vil ikke få brug for 64 bit, med mindre du bruger tunge programmer, der sluger ram som et ondt år. Her snakker vi ikke om spil, men om fx Adobes mange programmer.
Derfor - lad være! Din computer vil blive op til 10-20-30% langsommere, mens alle programmer vil bruge dobbelt så meget ram.
Hånden på hjertet, du vil ikke få brug for 64 bit, med mindre du bruger tunge programmer, der sluger ram som et ondt år. Her snakker vi ikke om spil, men om fx Adobes mange programmer.
Derfor - lad være! Din computer vil blive op til 10-20-30% langsommere, mens alle programmer vil bruge dobbelt så meget ram.
vandfarve (5) skrev:Derfor - lad være! Din computer vil blive op til 10-20-30% langsommere, mens alle programmer vil bruge dobbelt så meget ram.
Det bliver min stationære Vista 64-bit meget ked af at høre. RAM forbruget er steget lidt på få programmer, ja, men tag et program som Firefox, et spil som CoD4, der har jeg samme RAM forbrug som da jeg kørte XP 32-bit. De få 64-bit programmer jeg har installeret, har jeg ikke bemærket bruge mere RAM end da jeg kørte 32-bit versionen på min XP.
Min framerate i diverse spil har ikke rørt sig en disse overhovedet.
vandfarve (5) skrev:Derfor - lad være! Din computer vil blive op til 10-20-30% langsommere, mens alle programmer vil bruge dobbelt så meget ram.
Meget generaliseret.
Alle addresser (pointere) vil fylde dobbelt så meget. Data i en bestemt størrelse fylder præcist det samme. Så et eller andet sted mellem 0% og 100% mere.
I 64 bit mode er der flere registre, så et program oversat til 64 bit kan køre hurtigere p.g.a. de flere registre. Til gengæld betyder større memory forbrug lavere cache hit rates, så det kan også køre langsommere.
Der er mange parametre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.