mboost-dp1

Windows Update vil ikke opdatere

Gå til bund
Gravatar #1 - bulldog
11. sep. 2003 13:02
Som sagt, Windows Update vil ikke opdatere det software så man kan hente opdateringen til selv Update. Hvad skal jeg gøre?
Gravatar #2 - Odyssey
18. sep. 2003 06:34
Lad mig gætte... Du kører Windows XP Pro Corporate Edition? ;-)
Gravatar #3 - Ronson ⅍
18. sep. 2003 06:41
..uden lovlig licens
Gravatar #4 - Raenil
18. sep. 2003 11:53
Bulldog:
Mjae. Først lidt oplysninger om operativsystem/SP level/sprog?

Windowsupdate virker fint på trods af en forkert corporate key, så det kan ikke være derfor. Prøv følgende:

I internet indstillinger i kontrol panelet, klik på Settings under General.

Klik derefter på View Objects, og slet alt der ligger heri.
Genstart.

Virker dette ikke, er tiden kommet til at kigge på 3partsprodukter. Bl.a. Netop Host havde et problem ved det at den forhindrede Windowsupdate i at køre.

Til sidst: Nu er du vel logget på med en administrator konto?
Gravatar #5 - bulldog
18. sep. 2003 12:59
Hmm.. du sagde måske noget..

Jeg kører Windows ME.. Virkede før i tiden. Fatter ikke hvad der er sket..
Gravatar #6 - Raenil
18. sep. 2003 13:22
Kommer den med en fejlkode, eller virker den bare ikke?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
18. sep. 2003 13:28
"Windowsupdate virker fint på trods af en forkert corporate key"

Ja, forkert - men bestemt ikke blacklisted.
Gravatar #8 - Raenil
18. sep. 2003 14:18
Er du villig til at indgå et vædemål? ;-)

Man kan ikke ikke installere service packs med en blacklistet key - sandt nok. Men man kan godt hente opdateringer ned fra Windowsupdate.
Gravatar #9 - bulldog
18. sep. 2003 16:50
Den viker bare ikke... Den kan godt finde siden, men den vil ikke downloade Update softwaren. Når jeg åbner siden, spørger den om jeg vil download software(den er ikke signeret), og jeg siger ja til det, derefter tænker den lidt, og der kommer en side, hvor der står noget med softwaren og en knap ude i siden. Jeg trykker på knappen og den spørger om jeg vil downloade. Jeg siger ja, og den samme side som før kommer igen.. Og sådan går det hele tiden. Jeg tror det er noget med de ActiveX Objekter den ikke vil godkende, men der sker intet nyt når jeg slår det fra så.
Gravatar #10 - Ronson ⅍
18. sep. 2003 17:40
#8: Det kan vi sagtens
Gravatar #11 - Yasw
18. sep. 2003 17:57
Har samme problem på en Win2000 SP4. Den siger at der skal hentes ny Windowsupdatesoftware. Fint nok, den tænker lidt og samme besked kommer igen. Og så kan man jo bare kører i ring. Det er sjovt nok først kommet efter jeg installere SP4.
Gravatar #12 - bulldog
18. sep. 2003 18:00
Jeg har så tilgengæld ikke installeret noget siden da..
Gravatar #13 - Raenil
19. sep. 2003 07:49
Ronson: Jeg spekulerer på, om vi begge kan have ret. Jeg har nemlig prøvet at bruge Windowsupdate på et serienummer, som jeg VED er blacklistet.

Jeg har lige klippeklistret fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;...

"may not be able to install SP1 or automatically obtain updates from the Windows Update Web site."

Læg mærke til "may".

Bulldog: Jeg er nok ved at løbe tør for ideer - men jeg er heller ikke for sej til Windows ME, jeg har faktisk kun installeret det en gang...
Gravatar #14 - Ronson ⅍
19. sep. 2003 08:09
#13: Jeg har set folk med de der standard XP keys (som er blacklisted) der ikke kan opdatere direkte fra windows update webstedet, skifte key, hvorefter de kan komme ind og hente lige så tosset som de vil.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login