mboost-dp1

windows shell emulator

Gå til bund
Gravatar #1 - DUdsen
18. mar. 2006 10:33
Findes der et eller andet i stil med aterm eller konsole til windows altså en shell front der er lidt pænere en den klassiske cmd.exe egentligt er jeg tilfreds nok med at bruge gnuwin32 pakkerne så det er egentligt ikke en bash interprenter bare noget bedre GUI til XP's komandolinie.
Gravatar #2 - andresen
18. mar. 2006 10:52
Hvis der gør melder jeg mig også blandt interesserede. Dengang jeg brugte Windows regelmæssigt brugte jeg xterm gennem Cygwin. Det kræver selvfølgelig en X server (som også findes i Cygwin). Når man er vant til Unix tab completion er det lidt af en prøvelse at bruge cmd.exe ret meget over 5 min. uden at være ved at hive rive hovedet af sig selv... ;)
Gravatar #3 - Saxov
18. mar. 2006 18:38
#2, du kan sagtens bruge tabcompletion i cmd.exe, men ja, tab-complete er vist et flag man skal slå til... som ikke er slået til fra default..
Gravatar #4 - andresen
18. mar. 2006 19:16
Det har jeg gjort for længst. Men den stinker i sammenligning med den form for tab completion, der bruges i Unix verdenen.

Edit:
Derudover er det, da dybt forunderligt, at man ikke kan resize (i bredden) ved at trække i kanterne, som i et hvert andet program, men man i stedet skal i egenskaber for at resize.. ;)
Gravatar #5 - sKIDROw
19. mar. 2006 08:26

"DOS is UNIX' retarded littlebrother..."
Gravatar #6 - bugger
19. mar. 2006 13:08
#5 What!? Kan jeg ikke få forklaret den joke ?
Gravatar #7 - andresen
19. mar. 2006 17:42
#6 UNIX har en retarderet lillebror, der hedder DOS...
Gravatar #8 - BurningShadow
19. mar. 2006 20:31

Altså, på et tidspunkt var der nogle der skrev UNIX. Derefter var der nogle der blev inspireret, og skrev CP/M.
QDOS var halvvejs en CP/M klon, og QDOS blev købt af Bill Gates, hvorefter det skiftede navn til DOS.

Meget kort og forenklet fortalt. Det er faktisk ganske interessant, så du skulle google det lidt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login