mboost-dp1
Windows Live Messenger 8.0
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg har opdateret til Windows Live Messenger 8.0 og forstår ikke helt hvorfor nu, det er lidt grimt og irriterende... Men nu vil jeg så dele en mappe med en kontakt, men der bliver sagt at min computer ikke understøtter det.
Jeg har prøvet at gå igennem deres hjælp-sektion, men det navn er vist lige lidt for optimistisk. Nogen her der kan hjælpe mig i stedet, hvordan kan jeg dele en mappe?
På forhånd tak.
Jeg har prøvet at gå igennem deres hjælp-sektion, men det navn er vist lige lidt for optimistisk. Nogen her der kan hjælpe mig i stedet, hvordan kan jeg dele en mappe?
På forhånd tak.
En partition er en del af din harddisk (dit C drev f.eks.)
Den partition kører med et filsystem. Måske du har hørt om fat32 i stedet?
Gå ind i "denne computer" og højre klik på den partition programmet er installeret på og vælg egenskaber. Nu kan du aflæse dit filsystem.
En partition er en del af din harddisk (dit C drev f.eks.)
Den partition kører med et filsystem. Måske du har hørt om fat32 i stedet?
Gå ind i "denne computer" og højre klik på den partition programmet er installeret på og vælg egenskaber. Nu kan du aflæse dit filsystem.
#8 latsch
få ham din nørdeven til at installere partition magic, så kan han ændre filsystemet fra FAT32 til NTFS som også er det bedste system på windows (du kan ikke have filer, størrer end 4 GB på FAT32...
få ham din nørdeven til at installere partition magic, så kan han ændre filsystemet fra FAT32 til NTFS som også er det bedste system på windows (du kan ikke have filer, størrer end 4 GB på FAT32...
#9:
Det kan skam gøres uden et program til 400 kr - "convert.exe" der følger med Windows kan lave FAT-32 drev om til NTFS.
I en kommandoprompt skrives:
convert C: /FS:NTFS
Hvor C: naturligvis er navnet på den partition der skal konverteres. Det vil muligvis kræve at windows genstarter.
Og hvis der skulle være nogen tvivl, virker dette naturligvis kun på Windows 2000 og nyere :)
Det kan skam gøres uden et program til 400 kr - "convert.exe" der følger med Windows kan lave FAT-32 drev om til NTFS.
I en kommandoprompt skrives:
convert C: /FS:NTFS
Hvor C: naturligvis er navnet på den partition der skal konverteres. Det vil muligvis kræve at windows genstarter.
Og hvis der skulle være nogen tvivl, virker dette naturligvis kun på Windows 2000 og nyere :)
#19 NFX
Jamen kan "convert.exe" også gøre det uden tab af data som MP kan?
#11 latsch
på
http://en.wikipedia.org/wiki/FAT32
og
http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS
kan du læse mere omkring det. Forskellen meget kort, er at FAT32 kan du bruge på alle computere lige meget hvilket OS de kører med. Altså godt at have på f.eks. xHDD og memorykort. NTFS er kun for windows 2000 og opefter... sikkert nogen som kan uddybe lidt mere hvis du har behov for det :D
Jamen kan "convert.exe" også gøre det uden tab af data som MP kan?
#11 latsch
på
http://en.wikipedia.org/wiki/FAT32
og
http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS
kan du læse mere omkring det. Forskellen meget kort, er at FAT32 kan du bruge på alle computere lige meget hvilket OS de kører med. Altså godt at have på f.eks. xHDD og memorykort. NTFS er kun for windows 2000 og opefter... sikkert nogen som kan uddybe lidt mere hvis du har behov for det :D
#12 <sarkasme>nej den sletter konsekvent jpg filer som ikke kan ligge på NTFS, hvor MP konverterer dem til png </sarkasme>
Om den ene eller anden converter er bedst skal jeg ikke gøre mig klog på, men enten går konverteringen godt eller også gør den ikke, jeg har endnu ikke stødt på en konvertering fra FAT32 til NTFS der går galt med convert.exe.
Om den ene eller anden converter er bedst skal jeg ikke gøre mig klog på, men enten går konverteringen godt eller også gør den ikke, jeg har endnu ikke stødt på en konvertering fra FAT32 til NTFS der går galt med convert.exe.
Nu har jeg selv brugt PM, og så vidt jeg husker bruger den også convert.exe. Bare pakket ind i en smart GUI. Det kan self være mig der husker forkert.
Men uden tab af data er jeg enig i. Har aldrig mistet noget ved et skifte fra fat32 til NTFS.
Men uden tab af data er jeg enig i. Har aldrig mistet noget ved et skifte fra fat32 til NTFS.
FAT32 kan bruges af Win95 og nyere Windows plus diverse Linux m.v.. Det
er ikke helt det samme som "alle computere lige meget hvilket OS".
Som der står i dit eget link er NTFS for Windows NT (altså
3.1, 3.51 og 4.0) plus de af NT afledte (fra 2000 og frem). Linux
har iøvrigt kunne læse NTFS meget længe.
FAT32 kan bruges af Win95 og nyere Windows plus diverse Linux m.v.. Det
er ikke helt det samme som "alle computere lige meget hvilket OS".
Som der står i dit eget link er NTFS for Windows NT (altså
3.1, 3.51 og 4.0) plus de af NT afledte (fra 2000 og frem). Linux
har iøvrigt kunne læse NTFS meget længe.
#15 arne_v
Jamen svjv kan NTFS ikke læses af mac, men det kan FAT32 godt...
Jamen svjv kan NTFS ikke læses af mac, men det kan FAT32 godt...
#17 arne_v
Ja okay, indrømmet så havde jeg kun lige de kendteste i hovedet... har jeg dog stadigvæk...Anyway giver det vel mere mening at bruge NTFS på sin hjemmecomp og FAT32 på sin xHDD... har jeg da altid fået at vide... :D
Ja okay, indrømmet så havde jeg kun lige de kendteste i hovedet... har jeg dog stadigvæk...Anyway giver det vel mere mening at bruge NTFS på sin hjemmecomp og FAT32 på sin xHDD... har jeg da altid fået at vide... :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.