mboost-dp1

Windows hakker?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
21. jul. 2009 16:09
Da jeg havde Windows Vista, var jeg ofte ude for at computeren frøs 1/5 sekund, kørte fint i 1 sekund, frøs i 1/5 osv.
Det eneste der kunne afhjælpe det var en genstart. Selv når man lukkede alle unødvendige processer ned, blev det ved.
Jeg regnede med at det var softwaren til min Logitech mus, siden mange brugere havde haft samme problem.

Men nu har windows 7 også gjort det et par gange, men jeg har ikke haft en Logitech mus endsige softwaren på den da jeg er skiftet over til en Kone mus på den.

Er der andre der har været ude for det problem, og måske nogen der har en løsning?
Gravatar #2 - Bjørn
21. jul. 2009 16:24
Kan det evt være et varme problem? Prøv at tjek temp vha. Speedfan og se om de er ´acceptable`
Gravatar #3 - Norrah
21. jul. 2009 16:24
Under hvilke omstændigheder fryser den?
Lyder lidt som et defekt bundkort i mine øre!
Kan også være varme?.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
21. jul. 2009 20:08
Min CPU og Chipset kommer aldrig over hhv. 35 og 40 grader (vandkøling) og jeg var også ude for det med mit tidligere bundkort.
Det sker også normalt kun hvis computeren har kørt i mange timer.

Hvis jeg for eksempel ser film eller hører musik, stopper dette også i 1/5 sekund hvert sekund.

Har prøvet i lang tid at finde en løsning, uden held.
Gravatar #5 - JensOle
21. jul. 2009 20:12
Hvordan konstaterer du problemet ?
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
21. jul. 2009 20:21
Normalt ved at musen, efter computeren har været i dvale, begynder at hakke som beskrevet, men der er tale om hele systemet der "stopper" i meget kort tid hvert sekund.
Rimeligt irriterende når man ofte ikke bare kan tillade sig at genstarte computeren når den står og flytter data.
Gravatar #7 - JensOle
21. jul. 2009 22:24
Hvad med afspilning af film ?
Hvad med en loadbar af en eller anden slags, der ellers bevæger sig kontinuativt ?

Kører du på en SSD ?

Jakob Jakobsen (6) skrev:

Rimeligt irriterende når man ofte ikke bare kan tillade sig at genstarte computeren når den står og flytter data.

Er det specielt når den flytter data ?
Gravatar #8 - themuss
21. jul. 2009 22:26
Clocker du? Kunne godt lyde som om du lige trænger til at give cpu'en en aaaanelse mere strøm.
Gravatar #9 - JensOle
21. jul. 2009 22:31
Jakob Jakobsen (6) skrev:
efter computeren har været i dvale

themuss (8) skrev:
Clocker du? Kunne godt lyde som om du lige trænger til at give cpu'en en aaaanelse mere strøm.

Måske en bundkortfejl. At det ikke kommer perfekt/rigtigt tilbage efter dvale tilstand.

BIOS update måske.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
21. jul. 2009 22:49
Jeg kører alt efter specs, ikke auto, men har manuelt indstillet alt til deres specs, så nej til OC.

Jeg kører på 3xraptor diske i Raid0

Det har ikke kun været efter den har været i dvale, men ofte.
Jeg flytter ofte store mængder data via computeren, men det er ikke altid der problemet opstår, men chancen er stor når man flytter 500+GB data af gangen.

Afspilning af film sker uden problemer og jeg har aldrig været ude for at det sker mens jeg ser film, men har prøvet at starte film op imens problemet har været der, og der hakker det på samme måde.

Prøver at undersøge om der skulle være kommet en ny bios opdatering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login