mboost-dp1

Windows 7 spørgsmål.

Gå til bund
Gravatar #1 - talicadk
28. jun. 2009 21:36
hej jeg er ikke lige den helt stor expert i det med computer software/hardware

men her er mit spørgsmål.

jeg har tænkt mig og få W7 på min pc men hvordan virker det
- skal jeg formater min pc`? og vis ja? hvordan skal jeg gør når den ikke er på en cd som de normalt er ^^???
eller
- installer w7 sig bare ovenpå mit nuværen W xp home 32bit mener jeg det er

- og er det en god ide det jeg tænker på eller skal jeg bare holde mig til xp?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
29. jun. 2009 00:48
Det er en iso fil du henter.
Den kan du enten brænde ned på en DVD (ImgBurn kan bruges) dette anbefales.
Eller du kan pakke .iso filen ud på harddisken og installere den derfra.

Hvis du brænder iso filen ned på en DVD vil jeg anbefale du sletter partitionerne på din primære harddisk og lader windows selv sætte dem op bagefter.
Dette kan du gøre under installationen.
Jeg vil desuden kraftigt anbefale dig at køre x64 hvis dit system understøtter dette.

Jeg vil næsten garantere dig at du vli blive glad for Win 7.
Jeg er i hvertfald blevet det og det er efter min mening det bedste MS OS der nogensinde er lavet.
Gravatar #3 - talicadk
29. jun. 2009 04:50

hej og tak for hjælpen. tænkte lidt onkring det der x64 hvordan kan jeg se om mit system understøtter det ? og hvorhenne ?

Gravatar #4 - kimx
29. jun. 2009 08:46
Hvilken cpu har du?
Gravatar #5 - Cloud02
29. jun. 2009 08:50
talicadk (1) skrev:
hej jeg er ikke lige den helt stor expert i det med computer software/hardware
Af den grund bør du ikke installere en ufærdig version af windows, ellet noget andet program.
Gravatar #6 - Sømand61
29. jun. 2009 09:13
Hejsa, undskyld jeg blander mig lidt, men den fil jeg fik ned fra MS hjemmeside er ikke en ISO, men en pakket fil. Jeg går ud fra at jeg bare skal brænde alle mapperne ober på en DVD? Der ligger en Boot mappe i så den starter vel selv?
VH
S
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
29. jun. 2009 09:35
Dit pakkeprogram behandler det som en pakket fil, men det er en .iso fil.
Det kan du se ved at højreklikke og vælge egenskaber for filen.

Den kan brændes ud med de fleste gængse brænderprogrammer, for eksempel ImgBurn som er gratis.

Med hensyn til understøttelsen af X64, så skal din CPU understøtte dette.
Så prøv at skrive hvad CPU du har i maskinen.
Gravatar #8 - Sømand61
29. jun. 2009 11:03
Hej og tak for rådet. Jeg har udpakket hele filen den var i "rar" format, og der fremkom 5 mapper og 4 andre filer, går ud fra at jeg bare brænder de 9 filer over på en DVD?

Ang bundkort og cpu er jeg ikke nået så langt. *SS*. jeg har 2 gang 2 GB DDR2, samt et winfast 9500 GT kort, ang bunden satser jeg på en "Dualcore" cpu, vil helst have intel pga varmen.

Men gode råd modtages med kyshånd.
VH
S
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
29. jun. 2009 11:11
Hvis den er i RAR format, har du ikke hentet den fra Microsoft og hvis det ikker er en iso, kan du ikke boote fra den.
Men winrar påstår netop at en .iso er et winrar arkiv, så du skal ind og kigge på selve filnavnet.
Når du højreklikker på filen og vælger egenskaber, hvad står der så under filtype?
LINK

Mange af de versioner der ligger og flyder på nettet indeholder virus og lignende, så jeg vil ikke anbefale dig at installere den.
Du skal derimod hente den direkte fra MS, så er du sikret at det er en original du har.
Gravatar #10 - Plimmer
29. jun. 2009 11:11
Den var ikke i et "rar" format, den var i iso format. Hvis du brænder de filer ud på en cd vil du ikke kunne boote op fra den.

Alternativt kan du lave en usb nøgle som du kan boote den op fra. tutorial
Gravatar #11 - Sømand61
29. jun. 2009 11:19
Hold da op.....Først. Jeg hentede den fra MS, skulle verificere min hotmail inden. Den jeg arbejder fra er en lovlig XP. Filen der kom ned blev leveret i en pakke "Rar" format ca. 3.05 GB. jeg H klikkede på den og valgte udpak...skal lige sige at det er en 64 bit jeg har hentet. Der står "WinRAR arkiv" under egenskaber. og jeg laver ikke pis med jer.

den ene af de mapper jeg har udpakket er en "boot" mappe ca 15 mb stor, Jeg havde nu tænkt mig at brænde det med min nero?

VH
S
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
29. jun. 2009 11:27
Kig på mit tidligere link og læg mærke til hvad der står i den blå cirkel.
At winrar påstår at det er et winrar arkiv, betyder ikke at det er det.
Hvis du bare brænder filerne, vil du ikke kunne boote på dem, selv om du inklurerer boot mappen.

Prøv at åbne den fil du har hentet med nero, så vil du garantere kunne brænde den direkte til en DVD og så boote fra den.
Gravatar #13 - Sømand61
29. jun. 2009 12:42
Du har nok ret, jeg kan brænde image direkte fra IMG, jeg prøver mig frem....det koster måske et par DVD skiver, men glæder mig til at prøve systemet. Jeg skal selvfølgelig have et bundkort og CPU der understøtter 64 bit.
VH
S
Gravatar #14 - Sømand61
29. jun. 2009 14:29
Det er hermed gjort og ser ud til at virke, nu skal jeg bare have bygge en fætter den passer på. men dajeg åbnede DVD en efter brænding var det de samme 9 mapper der lå der, og med bootmappen først...
tak for hjælpen
VH
S
Gravatar #15 - Sømand61
1. jul. 2009 18:53
Et sidste spørgsmål ang Win 7. er der nogle erfaringer med hvor god den er til gamer?
VH
S
Gravatar #16 - Jakob Jakobsen
1. jul. 2009 18:54
Fuldt på højde med XP og bedre i visse tilfælde.
Dog kan der være enkelte spil der ikke kan køre i Win7, men jeg har personligt ikke set nogen.
Gravatar #17 - Sobuno
1. jul. 2009 19:16
Hvis det er Windows 7 RC du vil installere, skal du også huske, at den udløber d. 1. juni 2010 (Til den tid vil den begynde at genstarte hver anden time såvidt jeg har forstået).

Det bliver heller ikke officielt muligt at opgradere fra RC til den endelige udgave, hvorfor du altså bliver nødt til at lave en "clean install" for at skifte til den endelige udgave (Medmindre du ikke allerede har skiftet... Ikke alle kører 4-5 år uden at formatere)
Gravatar #18 - Sømand61
2. jul. 2009 22:18
Tak for rådene, jeg ved ikke lige hvad "RC" er, men går ud fra at det er den fra MS hjemmeside? det er der jeg har hittet den. Er godt klar over at det er en "Beta version". Men prøves skal det, og så må jeg vel investere i den til den tid.
VH
S
Gravatar #19 - Josso
3. jul. 2009 05:41
RC betyder Release Candidate, dvs. trinnet efter en Beta-udgave.

Windows 7 RC, er jo gratis, og holder derfor ikke i evigheder. En gang i marts begynder den at genstarte hver anden time, og i juni 2010 virker den ikke mere.

Når den endelige udgave af Windows 7 kommer ud, bliver du nødt til at installere forfra, da den ikke kan opgradere fra en RC-udgave.
Gravatar #20 - terracide
3. jul. 2009 08:08
Hent den fra Microsoft og smid den så ned på en USB stick, optiske medier er sgu for langsomme i dag, guide for n00bs:
http://www.erodov.com/forums/3-step-guide-install-...
Gravatar #21 - Sømand61
6. jul. 2009 08:13
Tak for info, lidt nederen at man ikke bare kan betale sig ud af det. Jeg glæder mig ihvertfald til at prøve den....
Skal nok lade høre hvis det driller.
VH
L
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login