mboost-dp1
Windows 7 install ontop WinXP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hello
Jeg har DL RC af Win7 men har lige installeret WinXP på min nyeste computer.
Spørgsmål:
1: Kan jeg downloade RC og mounte den på XP - derefter install den - uden at have en DVD i maskinen?
2: eller Er det muligt med noget software - at shink min primære partion nu, og lave en ny til Win7 - så jeg kan teste det i dual boot eller noget?
Jeg har DL RC af Win7 men har lige installeret WinXP på min nyeste computer.
Spørgsmål:
1: Kan jeg downloade RC og mounte den på XP - derefter install den - uden at have en DVD i maskinen?
2: eller Er det muligt med noget software - at shink min primære partion nu, og lave en ny til Win7 - så jeg kan teste det i dual boot eller noget?
OK, så gør du bare det. :)
Jeg går ud fra at Windows 7 kan finde ud af at installere sig ved siden af XP (på samme partition, eller ved at shrinke og lave en ny til sig selv), men nogen med forstand på det må hellere bekræfte. Jeg går bare ud fra det, fordi andre OS'er har kunnet det i mere end et årti.
OK, så gør du bare det. :)
Jeg går ud fra at Windows 7 kan finde ud af at installere sig ved siden af XP (på samme partition, eller ved at shrinke og lave en ny til sig selv), men nogen med forstand på det må hellere bekræfte. Jeg går bare ud fra det, fordi andre OS'er har kunnet det i mere end et årti.
Jeg brugte EASEUS Partition Master 3.5 Home Edition i min XP installation til at shrinke og lave en separat partition hvor jeg så installerede Windows 7 på fra en DVD.
Dualboot virker fint for mig. Og helt gratis.
Dualboot virker fint for mig. Og helt gratis.
Jeg sidder nu på Windows 7
1: Brugte #10's forslag til at ændre størrelsen på min partion med EASEUS Partition Master 3.5 Home Edition
2: Oprettede ny Partion via Administative tools
3: Mountede den downloadede version af Win7 med Deamon Tools
4: Installerede på den nye partion navngivet Win7
5: Efter adskillige reboots er Win7 nu installeret og alt fungerer.
WOW
Uden DVD drev it is done :p
1: Brugte #10's forslag til at ændre størrelsen på min partion med EASEUS Partition Master 3.5 Home Edition
2: Oprettede ny Partion via Administative tools
3: Mountede den downloadede version af Win7 med Deamon Tools
4: Installerede på den nye partion navngivet Win7
5: Efter adskillige reboots er Win7 nu installeret og alt fungerer.
WOW
Uden DVD drev it is done :p
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.