mboost-dp1

Windows 7 - Hardware Kompitabilitet

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
10. sep. 2009 09:41
Skal køre Win 7 som "main" OS.

Først skal jeg vide lidt om formatering bare for at være helt sikker. Jeg har Windows XP lige nu. Kræver det en Win XP CD for at formatere eller kan jeg godt bruge Win 7 CDen?

..og er det andet end bare at bruge "Delete" funktionen i Partitioner for at formatere?

Og så vil jeg godt vide om jeg skal kigge efter noget specifikt angående kompitabilietet med Windows 7 og mit Hardware?

På forhånd tak. Hvis jeg mangler noget sig endelig til.
Gravatar #2 - Tumleren
10. sep. 2009 10:17
Du kan formatere med en hvilken som helst CD/DVD - 7's eller Vistas er den mest brugervenlige synes jeg.
Ved ikke lige hvad du mener med andet end bare en Delete-funktion.

Mht. kompatibilitet skal du nok ikke gøre dig nogle specielle overvejelser - Kan lige komme med et eksempel: I XP skulle jeg lede efter drivere i en time til mit PCI WiFi kort. I Windows 7 virkede det fra allerførste gang jeg bootede computeren - Havde jeg sat antennen til havde jeg ikke haft brug for et LAN-kabel.
Mine erfaringer viser, at 7 er kompatibelt med meget mere hardware sådan out-of-the-box end XP er (og det er vist også et af deres primære salgspunkter).
Gravatar #3 - lolage
10. sep. 2009 10:22
Ok tak.

Med "delete" funktionen mener jeg egentlig; Hvordan formaterer jeg helt 100% rigtigt?

Når jeg er ved Partitions er det vel bare at bruge "Delete" funktionen på min partition (Delete = Formatér?)
Gravatar #4 - Tumleren
10. sep. 2009 10:27
Ja, præcis
Gravatar #5 - Plimmer
10. sep. 2009 10:52
Delete = delete og format = format.. Hvis du sletter en partition skal du formatere den bagefter. Men hvis du formatere en partition skal du ikke slette den bagefter..
Gravatar #6 - kinaholm
10. sep. 2009 10:56
Du kan også bare formatere disken direkte - ikke alt det der delete noget, hvis du deleter skal du lave en ny, formatere og så installere :)
Gravatar #7 - lolage
10. sep. 2009 11:27
hvordan formaterer jeg direkte så?
Gravatar #8 - Tumleren
10. sep. 2009 13:13
lolage (7) skrev:
hvordan formaterer jeg direkte så?

Forestil dig din harddisk som et hus - I det hus skal du lave rum, som du kan have ting i.
Når du sletter partitioner fjerner du alt i huset - Alle vægge, alle rum, alle ting.

For at installeret noget nyt, skal du så lave en partition (et værelse), som du så bagefter formaterer, så Windows kan bruge det (smide ting ind i værelset)

Når du installerer har du allerede minimum 1 partition, som XP ligger på.

Så du har et par muligheder:

Formatér den eksisterende partition <- Det er den man normalt vælger - Du har 1 partition på disken, og formaterer dén. Disken er klar til at få installeret Windows.

Slet eksisterende partitioner - Her fjerner du det afsnit på disken der skal formateres. Du skal så oprette en eller flere nye partitioner, som så skal formateres. Nogle foretrækker at lave flere partitioner, så deres Windows f.eks. ligger på C:\ drevet, alle spillene ligger på f.eks. G:\ drevet, alle billeder ligger på H:\ drevet osv.

Slet enkelte partitioner - Hvis du, som beskrevet før, har flere partitioner til spil, film, billeder osv. så vælger du din Windows partition, formaterer dén, og installerer Windows 7 på dén partition.

Ja, det var vist en okay forklaring.

Du har sikkert kun 1 partition (altså kun 1 drev hvor du har alle dine data), så der er det den første mulighed du skal vælge - Formatér den eksisterende partition.
Gravatar #9 - Listesen
10. sep. 2009 13:30
Tumleren (8) skrev:

Ja, det var vist en okay forklaring.

Det var nok verdens bedste forklaring:D Selv min kæreste ville forstå det der!
Gravatar #10 - lolage
10. sep. 2009 13:52
Woot. xD Tusind tak.
Gravatar #11 - kinaholm
10. sep. 2009 16:55
#8 - det der er nok den bedste kommentar nogensinde ! god damn !
Gravatar #12 - siliankaas
10. sep. 2009 18:24
Listesen (9) skrev:
elv min kæreste ville forstå det der!

Du har altså en sej kæreste så ;-)
Gravatar #13 - Tumleren
10. sep. 2009 21:13
Haha, okay, den var I vist glade for :D

Jamen øh.. Det var så lidt :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login