mboost-dp1

Windowns dobbelt skrivebord

Gå til bund
Gravatar #1 - Camilo
23. nov. 2008 15:56
Hej

Er der en måde jeg kan have to skriveborde i windows XP, så jeg kan have en til privat og en til erhverv skifte imellem dem på en læt måde.?

Hilsner Camilo
Gravatar #2 - 3214N
23. nov. 2008 16:00
ikke som standard, men findes som plugin. Jeg mener NVidia har en feature i nogle af deres drivere der kan det.

Ellers kan du vel bare lave en bruger mere, og så logge ind på den du skal bruge?
Gravatar #3 - Mozez
23. nov. 2008 16:05
Microsoft Powertoys

I Powertoys er der noget der hedder Virtual Desktop Manager, som virker som du foreskriver.
Gravatar #4 - Makey
23. nov. 2008 16:09
Powertoys er nok dit bedste svar, der er du heldig at du bruger XP. Ellers er der masser af gratis programmer der kan det samme. Er personligt ikke så glad for Powertoys-udgaven da jeg syntes måden man skifter imellem dem er grim.

En anden mulighed er at holde privatlivet skilt fra arbejdet. Så risikerer du heller ikke noget :D

Tedje løsning: Ubuntu. Så kan du have lige så mange du har lyst til og skifte imellem dem på en meget fancy måde.
Gravatar #5 - Camilo
23. nov. 2008 16:17
OK tak, jeg vil proøve med Powertoys! Ja har også prøvet ubuntu, og det var den optimale måde at have flere skrivebord, men har desvære mange microsoft programmer jeg skal kunne bruge som ikke ikke kan i ubuntu uden emulator.
Tusinde tak for hjælpen :)
Gravatar #6 - Camilo
23. nov. 2008 16:50
Hey.

Mozez (3) skrev:
I Powertoys er der noget der hedder Virtual Desktop Manager, som virker som du foreskriver.

Ja, men har desvære brug for lidt mere. Har lige prøvet det af, men det er blevet slættet igen, for jeg kan ikke have forskællige programmerkørende i de forskællige skriveborde, og hvis jeg slætter noget på det ene bliver det også slættet på de andre. Har brug for at de kører helt adskilt, så jeg kan have fx. skriveprogram, regneprogram i det ene og så musik program og adobeprogram i det andet.
Tror du det er noget det kan finders til weindows?
Gravatar #7 - Fjolle
23. nov. 2008 16:54
Er ikke helt sikker på hvad du vil, men kan det ikke klares med at oprette en ny bruger?
Gravatar #8 - Camilo
23. nov. 2008 16:56

Jo det vil kunne klares med at oprette en ny bruger, men så skal jeg logge af og på eller igennem en del klik før jeg kan arbejde på den anden.

Men vil gærne have det sådan jeg nærmest kan tappe imellem dem, så jeg kan arbejde med dem begge to hurtigt og på samme tid. fx den ene loader en side, så kan jeg hoppe over og skrive en msn besked eller andet imens.

Og have forskællige genveje og filer liggende på hver skrivebord, så jeg ikke har 50 ikoner på et men delt det op
Gravatar #9 - Fjolle
23. nov. 2008 17:00
wikipedia har en del at vælge imellem...
Gravatar #10 - Systran
23. nov. 2008 17:16
Har selv haft installeret Yod'm 3D eller CubeDesktop som Fjolle linker til i #9 og synes det var meget godt, der er 4 forskellige skærme som man kan skifte mellem ved hjælp af Ctrl+L.shift og det fungerer udmærket så man kan have et skrivebordslayout til arbejde, skole, gaming og whatever.

Men det der med at man skal kunne seperere programmerne tror jeg næppe man kan. Der vil jeg også, som andre har foreslået, sige at du skulle oprette en anden bruger, og hvis du logger dem begge to på når du starter din computer op, tager det altså ikke lang tid at skifte over til den anden bruger; de kan jo godt være "åbne" samtidig.

Et alternativ (langt ude) kan være at du deler din harddisk op i flere dele sådan at du kan lægge dine arbejdsmæssige programmer og -filer på den ene del og alt det andet på den anden. Ved sgu ikke, det er vel en mulighed?

Og btw. så kan jeg ikke have at du skriver "forskellige" og "slette" med Æ, please don't. :P De staves med E :)
Gravatar #11 - Camilo
23. nov. 2008 17:26
#9#10

Ok helt sikkert!
Jeg prøver med de to programmer og ´ser om det fungere, ellers må jeg bide i det sure æble og lave en bruger mere :)

Tusinde tak for hjælpen, og #10 vil gøre mit bedste men jeg er desvære stavespasser, sorry man.

vh Camilo
Gravatar #12 - Systran
23. nov. 2008 18:05
Det er i orden, held og lykke med det :)
Gravatar #13 - arne_v
23. nov. 2008 18:34

Med tredie løsning mener du en X Window Manager som supporterer flere desktop f.eks. KDE eller Gnome. Der er mig bekendt ikke noget specielt ved lige netop Ubuntu.
Gravatar #14 - Bundy
27. nov. 2008 11:43
Alternativt kan du også køre en Virtual machine, f.eks med vmware.
Gravatar #15 - mcgreed
27. nov. 2008 11:48
Jeg bruger VirtuaWin, som virker ganske fint for mig, kan skifte mellem de forskellige desktops med Windows Tast + Pile. Det er Freeware og kan hentes her: http://virtuawin.sourceforge.net/

Lidt mere info: Du kan vælge hvilken programmer bliver vist på hvilken desktop blot ved at klikke på ikonen i tray, så kan du flytte programmer over på det desktop du er på, og den vil så kun blive vist på det desktop og ikke de andre, eller du kan vælge at den skal kunne ses på alle desktops, f.eks. din stifinder.
Gravatar #16 - praktikant muffe AKA pewbe
27. nov. 2008 12:11
Jeg har ikke lige tid at læse det hele igennem, men Desktops, virker utrolig godt for mig (:
Gravatar #17 - Bundy
28. nov. 2008 19:00
#15 : Det ser ud til at virke skidegodt, nice! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login