mboost-dp1
Voice Recognition!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey Newz.
Er der tilfældigvis nogen som kender noget til en slags software, som gør at man kan snakke til/med sin computer? Så man kan få den til at lave alt muligt gøgl?
Jeg har set nogen steder hvor nogen har lavet en såkaldt "Android" som lærer af dig, så den bliver bedre til at have en samtale, jo mere du taler til den. Ved bare ikke om det er fake xD
Men er der nogen der kender noget som bare minder om det? :)
Tak på forhånd :)
Er der tilfældigvis nogen som kender noget til en slags software, som gør at man kan snakke til/med sin computer? Så man kan få den til at lave alt muligt gøgl?
Jeg har set nogen steder hvor nogen har lavet en såkaldt "Android" som lærer af dig, så den bliver bedre til at have en samtale, jo mere du taler til den. Ved bare ikke om det er fake xD
Men er der nogen der kender noget som bare minder om det? :)
Tak på forhånd :)
Altså Mac OS X har en del speech recognition indbygget og du kan, med lidt øvelse og tålmodighed, styrer det meste af computeren.
Har dog ikke hørt om nogle programmer som er så avanceret at de lige frem kan samtale med dig. Men måske kan Dragon Reader, som er rimelig avanceret?
Har dog ikke hørt om nogle programmer som er så avanceret at de lige frem kan samtale med dig. Men måske kan Dragon Reader, som er rimelig avanceret?
#3+4
Windows Vista har også men virker ikke på de danske computer desværre. Voice Recognition virker kun med engelsk tale. Den brokker sig når man prøver at starte det i den danske udgave af Windows Vista.
Kan få det til at virker i Vista?
Virker perfekt i Windows 7 Beta, har brugt det en del. Der er en liste med key words, til de forskellige funktioner.
Windows Vista har også men virker ikke på de danske computer desværre. Voice Recognition virker kun med engelsk tale. Den brokker sig når man prøver at starte det i den danske udgave af Windows Vista.
Kan få det til at virker i Vista?
Virker perfekt i Windows 7 Beta, har brugt det en del. Der er en liste med key words, til de forskellige funktioner.
Googlede lige i 2 min og fandt følgende. Evt. kan det hjælpe. Ellers var der omkring 4 millioner andre mere eller mindre relevante links hvis du søger på windows 7 Voice Recognition.
[url= video[/url]
Wiki forklaring
[url= video[/url]
Wiki forklaring
Kris (8) skrev:Googlede lige i 2 min og fandt følgende. Evt. kan det hjælpe. Ellers var der omkring 4 millioner andre mere eller mindre relevante links hvis du søger på windows 7 Voice Recognition.
[url= video[/url]
Wiki forklaring
Tusind tak, grunden til at jeg ikke lige kunne finde nogen var at jeg sad i skole på min Ipod ;) Skulle bare lige hurtigt svare på mit indlæg :)
#6 - Du skifter bare de sproglige indstillinger i vista om til engelsk og vupti (!!) så virker det også i dansk vista :)
Fedt...
Sad lige og legede med det og sagde "down" for at navigere nedad.
Dette resulterede i at windows lukkede ned.
Der burde de vist have lavet det så man kunne annullere kommandoen.
Sad lige og legede med det og sagde "down" for at navigere nedad.
Dette resulterede i at windows lukkede ned.
Der burde de vist have lavet det så man kunne annullere kommandoen.
terracide (13) skrev:Jeg havde voice recognition til mit Soundblaster AWE32 under Win95, svært at bruge seriøst...mus/KB er faktisk svært at slå når vi nu snakker visual UI
Jeg sad og legede med det igår, og jeg er helt enig med dig. Selvfølgelig bliver det nemmere når man har brugt mere tid på det, men ellers har du helt ret.
reefermadness (10) skrev:#6 - Du skifter bare de sproglige indstillinger i vista om til engelsk og vupti (!!) så virker det også i dansk vista :)
Jeg prøvede også at ændre sproget i Vista for at få det til at virke, uden held. Men jeg kan forstå at det lykkedes for dig?
Så har jeg ikke prøvet godt nok...
Det virker fint i Windows 7, den bytter dog om på nogle kommandoer og laver fejl hvis man ikke taler tydeligt nok. En god mic kan anbefales :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.