mboost-dp1
Vista's umodne netværkstak
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Til forskel fra tidligere netværkstakke i Windows, er stakken i Vista en sprit-ny implementation. Dette undrer mange, bl.a. Symantec, at en så udsat del af et OS og så umoden en implementation kan være klar til at om et par måneder.
Hvis WindowsXP var "det mest sikre OS til dato" og var baseret på en solid gennemtestet stak, siger det ikke for lidt om de kommende sikkerhedsproblemer for Windows Vista!
Ovenstående afspejles indirekte af Microsofts Steve Balmer's udmelding i sidste uge, om at Vista's fejl er at det prøver for meget på én gang.
Hvis WindowsXP var "det mest sikre OS til dato" og var baseret på en solid gennemtestet stak, siger det ikke for lidt om de kommende sikkerhedsproblemer for Windows Vista!
Ovenstående afspejles indirekte af Microsofts Steve Balmer's udmelding i sidste uge, om at Vista's fejl er at det prøver for meget på én gang.
Steve Gibson og Leo Laporte har i deres podcast Sequrity Now ligeledes taget hul på dette emne.
Det hører måske lige med til historien, at det er offentlig kendt faktum, at en stor del af Windows95's TCP/IP stak var lånt fra BSD projektet.
Jeg tror egentlig, at det er en ganske udemærket idé. Hvis koden er et programmeringsmæssigt slumretæppe med BSD-kode, Microsoft-kode, en masse anden kode og en god omgang rettelser, "midlertidige" ændringer og lignende, så kan det ganske vel være meget lettere at lave en ny implementering, end det ellers vil være at sikre en fornuftig drift med den eksisterende.
Der er i hvert fald ikke nogen grund til at give det skylden for nogle problemer, når vi ikke har set resultatet. Hvis den gamle version ikke var god på trods af, at den var gennemtestet, så behøver det ikke reelt set at betyde en forværring. Vista vil uden tvivl indeholde mange fejl i mange af de nye funktioner, men jeg tror faktisk ikke, at denne implementering vil give anledning til større overskrifter. Den er trods alt bygget på en masse erfaring.
Der er i hvert fald ikke nogen grund til at give det skylden for nogle problemer, når vi ikke har set resultatet. Hvis den gamle version ikke var god på trods af, at den var gennemtestet, så behøver det ikke reelt set at betyde en forværring. Vista vil uden tvivl indeholde mange fejl i mange af de nye funktioner, men jeg tror faktisk ikke, at denne implementering vil give anledning til større overskrifter. Den er trods alt bygget på en masse erfaring.
#6 Acro
Jeg kan godt følge dig... Altså i teorien...
Men i deres nye implementation, har de gantaget et utal at de fejl, de rettede tilbage i Windows 95!... ;)
Eksempelvis den bug, hvor hvis du sender en pakke hvor både afsender og modtager, er den samme pågældende maskine. Boom!
Så det virker desvære ikke som om, de starter forefra med deres gamle erfaringer.
Jeg kan godt følge dig... Altså i teorien...
Men i deres nye implementation, har de gantaget et utal at de fejl, de rettede tilbage i Windows 95!... ;)
Eksempelvis den bug, hvor hvis du sender en pakke hvor både afsender og modtager, er den samme pågældende maskine. Boom!
Så det virker desvære ikke som om, de starter forefra med deres gamle erfaringer.
Hvad er det for utal af fejl du snakker om?
Jeg mener, når du ved der er et utal af fejl, så må du vel vide en del om det :)
Ja, der er vel ingen tvivl om, at lige præcis det sted er ret udsat. Men man kan vel håbe på, at de har lært noget af deres 20 års erfaring og derved kan lave noget, der virker uden videre.
Hvad er det for utal af fejl du snakker om?
Jeg mener, når du ved der er et utal af fejl, så må du vel vide en del om det :)
Ja, der er vel ingen tvivl om, at lige præcis det sted er ret udsat. Men man kan vel håbe på, at de har lært noget af deres 20 års erfaring og derved kan lave noget, der virker uden videre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.