mboost-dp1
Vista anbefalinger?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Howdy derude.
Jeg går og tænker på at investere i Vista Ultimate. Har efterhånden kørt med xp i 6 års tid, og det må da være på tide med en opgradering.
Men synes man hører lige så meget skidt som godt om det. Har desværre ikke haft fornøjelsen af at prøve så meget som en beta af os'et, så har intet at relatere til.
Jeg ville blot høre om folk kunne komme med nogle pro's og con's omkring Vista. Kun folk som har prøvet den endelige udgave, tak (:
Mine hardware specs:
amd 4400+ 64x2
2gb ram
burde vel være nok? :S
mvh Geo
Jeg går og tænker på at investere i Vista Ultimate. Har efterhånden kørt med xp i 6 års tid, og det må da være på tide med en opgradering.
Men synes man hører lige så meget skidt som godt om det. Har desværre ikke haft fornøjelsen af at prøve så meget som en beta af os'et, så har intet at relatere til.
Jeg ville blot høre om folk kunne komme med nogle pro's og con's omkring Vista. Kun folk som har prøvet den endelige udgave, tak (:
Mine hardware specs:
amd 4400+ 64x2
2gb ram
burde vel være nok? :S
mvh Geo
Vista Ultimate = Home Premium (Media Center) + Buisiness Edition
Tror du har nok i Home Premium.
Har ikke noget negativt om systemet, det virker som det skal.
Tror du har nok i Home Premium.
Har ikke noget negativt om systemet, det virker som det skal.
Hvis du kigger på edbpriser er Ultimate faktisk nede i en 13-1400 kr, så det er ikke andet end et par hundret kr dyrer en home pro.
Men jeg har lige installeret Vista Business i dag, på min pc - og det kører fint - jeg får en "Vista Rating" på 3,4-4,1 (afhænigt af hvilket subsystem man måler på) med mine specs.
PC'en er en Inspiron 9200 (Pentium M - 1.6Ghz, 1GB Ram, 256MB Radeon 9700 Pro)
Men jeg vil sige at man skal lige vende sig til at finde de nye steder settingsne har gemt sig.. :) - men ud over det, så har det været en positiv overraskelse so far.
Men jeg har lige installeret Vista Business i dag, på min pc - og det kører fint - jeg får en "Vista Rating" på 3,4-4,1 (afhænigt af hvilket subsystem man måler på) med mine specs.
PC'en er en Inspiron 9200 (Pentium M - 1.6Ghz, 1GB Ram, 256MB Radeon 9700 Pro)
Men jeg vil sige at man skal lige vende sig til at finde de nye steder settingsne har gemt sig.. :) - men ud over det, så har det været en positiv overraskelse so far.
Hvad er dine grunde til at investere i Vista? Hvad er det XP ikke længere kan klare? Køb i stedet en god tur i byen med din kæreste og vent med at investere i Vista til du har brug for det.
Har intet ondt at sige om Vista Ultimate overhovedet, men altså det eneste grund til man skulle købe Ultimate, fremfor Home Premium. Dog får du ikke gendannelse med i HP, men kan man jo undvære
Jeg har også rodet lidt med Vista, og det er faktisk helt super. Jeg har dog haft lidt bøvl med drivere (til min bærbare) - lyden virker slet ikke, diverse hotkeys osv. gør heller ikke. Desuden spørger den efter hver boot om jeg vil køre tre programmer, der er en del af driverne, men som åbenbart ikke anses for "sikre". Dette er nok fixet om et par måneder eller lignende, men indtil da holder jeg mig til XP.
Desuden vil jeg, som de andre her i tråden, anbefale dig at holde dig til Home Premium, medmindre du da kan finde Ultimate til samme pris - Home Premium burde være rigeligt til de flestes brug.
Desuden vil jeg, som de andre her i tråden, anbefale dig at holde dig til Home Premium, medmindre du da kan finde Ultimate til samme pris - Home Premium burde være rigeligt til de flestes brug.
#9 NFX
I onsdags da Vista officielt kom ud, fik jeg 114 updates hvoraf ca. 40 var sprog, og 50 var mere eller mindre ligegyldige for mig... så du kan jo prøve nu :)
I onsdags da Vista officielt kom ud, fik jeg 114 updates hvoraf ca. 40 var sprog, og 50 var mere eller mindre ligegyldige for mig... så du kan jo prøve nu :)
Mange tak for de gode ord (:
Jeg hopper nok også bare på HP udgaven.
Men nu er min største bekymring egentlig bare diverse drivere.. Bl.a. lydkort og tv tuner.
Men hvad med programmer der ikke er designet til Vista.. Vil de også køre fint på systemet? Bruger primært Reason, Sony Vegas og Photoshop. Og er det nogle problemer mht iTunes/iPod?
Mvh Geo
Jeg hopper nok også bare på HP udgaven.
Men nu er min største bekymring egentlig bare diverse drivere.. Bl.a. lydkort og tv tuner.
Men hvad med programmer der ikke er designet til Vista.. Vil de også køre fint på systemet? Bruger primært Reason, Sony Vegas og Photoshop. Og er det nogle problemer mht iTunes/iPod?
Mvh Geo
#12 iTunes og iPod funker faktisk bedre på vista end på XP. på XP havde iPod'en en tendens til at "forsvinde" når du overførte meget musik og den havde også tit svært ved at connecte. De problemer har jeg slet ikke oplevet med Vista overhovet.
Jeg har ikke selv fået installeret photoshop CS endnu, men har hørt at det godt kan lagge, hvis du ikke har nok ram (hvilket vil sige under 2 GB). Det samme gør sig sikkert gældene med Sony Vegas (har heller ikke fået det installeret endnu)
Ellers er der ikke rigtig nogel probs, og hvis det er så har Vista rigtig gode kompilatets metoder så du kan afspille programmer som om det var XP, 98 og alt det:) Bruger jeg selv til BF2 og CS og så virker de uden problemer...
Jeg har ikke selv fået installeret photoshop CS endnu, men har hørt at det godt kan lagge, hvis du ikke har nok ram (hvilket vil sige under 2 GB). Det samme gør sig sikkert gældene med Sony Vegas (har heller ikke fået det installeret endnu)
Ellers er der ikke rigtig nogel probs, og hvis det er så har Vista rigtig gode kompilatets metoder så du kan afspille programmer som om det var XP, 98 og alt det:) Bruger jeg selv til BF2 og CS og så virker de uden problemer...
Geo (Waz) bruger selv Vista og Reason, fungere fint...
Drivere fungere 90% af dem fra XP også og der begynder at komme flere og flere drivere til Vista...
Så tror roligt du kan skifte.
Sony er dog lidt bagud med nogen bugs når man kører med dem.
Bruger også Sony Acid og den opfører sig ret mærkeligt i Vista, så tror også at Vegas gør. men man kan jo bare prøve.
Adobe Photoshop CS2 virker også fint.
Hilsen Arke (mm.dk)
Drivere fungere 90% af dem fra XP også og der begynder at komme flere og flere drivere til Vista...
Så tror roligt du kan skifte.
Sony er dog lidt bagud med nogen bugs når man kører med dem.
Bruger også Sony Acid og den opfører sig ret mærkeligt i Vista, så tror også at Vegas gør. men man kan jo bare prøve.
Adobe Photoshop CS2 virker også fint.
Hilsen Arke (mm.dk)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.