mboost-dp1
Visning af Divx film m.m. på sin dvd afspiller...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey,
Jeg vil gerne høre hvordan jeg skal brænde mine film ud på normale cd'er, og så få dem vist på min dvdafspiller i fjernsynet? Så vidt jeg ved understøtter min afspiller ikke divx, så ville høre hvordan man ellers kan gøre det?
Findes der evt. nogle gode programmer til dette?
På forhånd tak for hjælpen...
Jeg vil gerne høre hvordan jeg skal brænde mine film ud på normale cd'er, og så få dem vist på min dvdafspiller i fjernsynet? Så vidt jeg ved understøtter min afspiller ikke divx, så ville høre hvordan man ellers kan gøre det?
Findes der evt. nogle gode programmer til dette?
På forhånd tak for hjælpen...
Ud fra din formulering, vil jeg gætte på, at du bruger Windows, så Nero Burning Rom kan faktisk gøre det.
Hvis du henter Virtual Dub og bruger det til at splitte din film i to halvdele (det er jo begrænset hvor meget du kan have på en CD), så er det sådan set nok.
Bagefter bruger du en (relativ) ny version af Nero, og vælger så bare at lave en VideoCD. Vælg så det første af dine to klip, så konverterer den selv, og brænder det. Bagefter vælger du det andet, på samme måde.
Sådan, to stk. VideoCD'er laver af dine (lovlige) DivX film.
Hvis du henter Virtual Dub og bruger det til at splitte din film i to halvdele (det er jo begrænset hvor meget du kan have på en CD), så er det sådan set nok.
Bagefter bruger du en (relativ) ny version af Nero, og vælger så bare at lave en VideoCD. Vælg så det første af dine to klip, så konverterer den selv, og brænder det. Bagefter vælger du det andet, på samme måde.
Sådan, to stk. VideoCD'er laver af dine (lovlige) DivX film.
Hej jeg vil gerne forklare dig trin for trin men det tager alt for langtid og jeg er alt for doven hehe :-), men her er der en hjemmeside som vil lede dig på rette vej.
http://www.videohelp.com/convert.htm
http://www.videohelp.com/convert.htm
En SuperVCD har højre opløsning, end en VCD.
Og hvis jeg husker rigtigt, så er det MPEG2 man bruger på SVCD, mod MPEG1 på VCD.
Jeg ved ikke helt hvad nero understøtter, at konvertere fra, men det ser ud til at virke med avi, og det virker med sikkerhed med mpg.
En SuperVCD har højre opløsning, end en VCD.
Og hvis jeg husker rigtigt, så er det MPEG2 man bruger på SVCD, mod MPEG1 på VCD.
Jeg ved ikke helt hvad nero understøtter, at konvertere fra, men det ser ud til at virke med avi, og det virker med sikkerhed med mpg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.