mboost-dp1

Videoredigeringsprogram.

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
10. maj 2009 23:03
Jeg har nogle .mov videoer fra en Olympus uDigital 500, som jeg skal have klippe sammen til en enkelt, som skal er tur på youtube. Kun en simpel fade mellem sekvenserne og mulighed for lidt tekst skal jeg bruge.
Hvad kan jeg bruge til WinXP?
Gravatar #2 - buch
11. maj 2009 05:35
Du har vel prøvet den integreret løsning fra Microsoft, windows movie maker?
Gravatar #3 - Dreadnought
11. maj 2009 07:20
Den har jeg ikke, og jeg kan ikke finde den i listen over windowsprogrammer.
Gravatar #4 - siliankaas
11. maj 2009 07:28
Ellers kan Nero lege med .mov filer (i hvert fald dem, mit Canon laver)
Gravatar #5 - gentox
11. maj 2009 08:34
Windows Movie Maker.
Så jo den burde være der.
Gravatar #7 - illishar
11. maj 2009 08:44
VitualDub har ry for at være sweitzerkniven indenfor tilpasning af videoer. Du skal blot installere et mov-codec.
Personligt ville jeg dog nok konvertere mov-filmene til noget lossless (via VitualDub) og så lave "fade"-effekterne i mit Paint Shop Pro og så konvertere det til noget DivX mm. via VitualDub igen. (Smag og behag)

Sidste gang jeg tog et kig på Windows Movie Maker, så havde den et stort problem mht. at gemme i en fornuftig kvalitet. Valget var mellem "Snot", "Ækelt" og "Horribelt". Dog har Microsoft jo lagt mange kræfter i det, her på det sidste, så start med at tage et kig på det.
Gravatar #8 - trylleklovn
11. maj 2009 10:22
illishar (7) skrev:
så lave "fade"-effekterne i mit Paint Shop Pro

???
Gravatar #9 - illishar
11. maj 2009 10:42
#8 "Animation Shop" så da. Det bliver installeret sammen med PSP.
Gravatar #10 - dkbooster
11. maj 2009 11:01
Sony Vegas

(Måske lidt overkill;)
Gravatar #11 - Plimmer
11. maj 2009 14:10
#10 Mener det program koster i omegnen af 6000,- danske kroner.
Gravatar #12 - cazotaro
11. maj 2009 17:16
har ladet mig fortælle at man kan prøve Sony Vegas gratis?

anyways

på skolen har jeg mediefag og det program vi benytter hedder LetsEdit.

Det skal dog lige nævnes at programmet af og til f**ker, hvor fx den lyd man har lagt ind er væk - eller at programmet simpelthen crasher.

Til dets forsvar skal de togså nævnes at vi bruger en ret gammel version, fordi IT-folksne var så 'geniale' at lade alle computere wipe de styrende drev, når computeren lukkes - for at undgå virusser. Men det går det også enormt besværligt for dem at opdatere programmer osv.

LetsEdit er let at bruge, virker stort set som WindowsMovieMaker, og er ret ligetil, dog synes jeg du skal gemme ofte og i øvrigt sørge for at alle filer er gemt i den rigtige mappe ^^ - så vidt jeg husker er der en guide i programmet til hvordan det bruges.
Gravatar #13 - Clauzii
11. maj 2009 17:24
Mener ikke at Movie Maker kan arbejde med .mov (QT) filer. Ihf. ikke i XP.

Jeg bruger selv SONY Vegas samt Super til konvertering af (hovedsagligt) .flv

Her er en (lidt ældre) artikel om redigering og links til gratis/billige editors:

Getting Started with Video Editing: Cheap Software
Gravatar #14 - Dreadnought
12. maj 2009 15:32
#4 Nero Vision dekoder første frame, og viser den i hele klippet uden lyd.

#6 Den har et vandmærke i trial versionen. :(

#10 Den skipper jeg lige.

#12+13 Det kigger jeg nærmere på.
Gravatar #15 - Ronson ⅍
12. maj 2009 16:00
#11: Vegas Movie Studio, som har langt det meste som selv besværlige brugere har brug for, koster 325 kr (£39)

Jeg ved ikke om Vegas kan redigere quicktimefiler, ellers ville jeg hente VirtualDub, quicktime/quicktime alternative og så bruge et DirectShow filter (eller hvis det går helt galt, AviSynth) og gemme quicktime-filen i et format som Vegas forstår.

Sig til hvis du skal bruge hjælp.
Gravatar #16 - Clauzii
12. maj 2009 21:39
#15:
Kender du ikke Super?
Gravatar #17 - Ronson ⅍
12. maj 2009 21:45
#16: Nej, jeg er ikke så meget til de der 1-kliks-programmer, da de som regel ikke giver helt samme fleksibilitet. Og nu skal du ikke sige "det kan du gøre via avisynth" - for det kan jeg allerede når jeg bruger avisynth med VD :)
Gravatar #18 - terracide
12. maj 2009 21:46
.oO(.mov filer på windows...*gyser*)
Gravatar #19 - Clauzii
12. maj 2009 22:08
#17:
Ét-kliks?? Du kan indstille ALT!! Brugerfladen har ca. 100 knapper :D Vælg container format, filtype for video/audio, framerate, aspect, Hi/Lo quality osv. osv.

Jeg har (sjovt nok) aldrig brugt AVI-Synth, men hører dog også at det kan en hel masse med scripts etc.
Men som du kan læse, har jeg nok i Vegas Pro ;)

#18:
Som jeg skriver, bare konvertér til noget MPEG2 eller DivX etc. :)

.Mov-filer ser godt ud, men ja, QuickTime er sløv på windows, hvilket ER irriterende!
Gravatar #20 - terracide
12. maj 2009 23:05
#19:
Quicktime til Windows, betragter jeg som samme skrammel som f.eks RealPlayer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login