mboost-dp1

video editor

Gå til bund
Gravatar #1 - Longio
2. mar. 2009 15:30
Hej,

Jeg søger en video editor som kan "klippe" i en video. Altså hvis man har et videoklip som kører i 10 sek. dette klip vil jeg gerne lave om til billeder. Så jeg har 10 Billeder/sek.

håber i er med.

Ellers må jeg uddybe mig mere
Gravatar #2 - Clauzii
2. mar. 2009 15:34
I Moviemaker er der en funktion der afspiller klippet i halv hastighed. Dette kan man gøre flere gange på samme klip for slowmotion.

Hvis du vil have præcis 10 bill/s vil jeg foreslå Adobe Premiere eller SONY Vegas (som jeg selv bruger).
Gravatar #3 - Longio
2. mar. 2009 15:57

så jeg kan exportere 10 jpeg filer som er tager over 1 sek. videofilming?
Gravatar #4 - Cloud02
2. mar. 2009 16:03
Windows Movie Maker klarer det fint.
Det kræver natuligvis at du benytter windows...
Gravatar #5 - Clauzii
2. mar. 2009 16:04
#3:
Med Premiere og Vegas kan du klippe og klistre alt du vil.

Hvis et billede skal vare 5 sek. og et andet 10, så gør man det.

Og ja, hvis du vil lave JPGs ud af en video er det også meget let. Man hopper hen til den frame man vil bruge, og laver et snapshot, der så enten kan viderbruges i projektet eller eksporteres i diverse formater.
Gravatar #6 - Longio
2. mar. 2009 16:13
takker

:D
Gravatar #7 - Clauzii
2. mar. 2009 17:41
Det kræver selvfølgelig lidt tid før man kender programmerne rigtigt godt, men de basale funktioner til klippe-klistre, effekter, track velocity (hastighed), pan/crop osv. har man inde på en eftermiddag, men det skal være med manualen tilgængelig, da det ER avancerede programmer, hvis man vil.

God fornøjelse :D
Gravatar #8 - Nextnx
2. mar. 2009 17:43
Hvis man er kreativ kan Media player classic også.
tag et screenshot per frame :D
Gravatar #9 - Clauzii
2. mar. 2009 17:47
#8:
Ja, men noget mere besværligt ('Printscreen' FTW!) end hvis man har et af de andre programmer :)
Gravatar #10 - Nextnx
2. mar. 2009 17:53
But its free. ;-)
Man kunne dernæst gør det auto-/semi-automatisk
lige en tur i feks autoit og vola så kan den selv, nuvel ikke super hurtigt, but job gets done.

Du skulle lige vide hvor mange scripts, workarounds har jeg liggende i både det ene og andet sprog. :D
Gravatar #11 - Clauzii
2. mar. 2009 18:13
Nu sidder jeg så også og myre-kne.... ting i Vegas, der ville være stort set umulige på andre måder, såsom at rykke frames x/y-mæssigt, så billedet bliver stabilt o. lign. Desuden kan jeg tage en VST Synth jeg har lavet i SynthEdit og loade ind i Vegas og spille live til billederne osv. osv. :)

PS: Hvor mange? :D
Gravatar #12 - gentox
2. mar. 2009 18:25
Virtual dub eller nandub som er gratis, kan altså også konvertere en film til enkelte billeder.

Der er i øvrigt mange flere videoredigerings værktøjer her:
http://www.doom9.net/
Gravatar #13 - Longio
2. mar. 2009 19:54
Tak til jer alle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login