mboost-dp1
Undertekster i DVD-rips
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej,
Jeg aner ikke om dette kan lade sig gøre, men here goes.. Kan man konvertere et DVD-rip (vob, dekrypteret) til et format som
a) iTunes kan afspille
b) kan indeholde undertekster
c) kan indeholde flere lydspor
hvor følgende er opfyldt:
a) ingen reencoding (DVD er i forveje ikke super kvalitet, ingen grund til at gøre det værre), medmindre det kan gøres med absolut minimalt kvalitetstab
b) hax0r løsninger er ok
c) ikke noget med at embedde underteksterne i video-streamen
Og jeg har ikke noget i mod at bruge en del tid på det
Nogen der har en idé eller to? Eller skal jeg bare give op, og finde på noget andet at bruge en weekend på?
Jeg aner ikke om dette kan lade sig gøre, men here goes.. Kan man konvertere et DVD-rip (vob, dekrypteret) til et format som
a) iTunes kan afspille
b) kan indeholde undertekster
c) kan indeholde flere lydspor
hvor følgende er opfyldt:
a) ingen reencoding (DVD er i forveje ikke super kvalitet, ingen grund til at gøre det værre), medmindre det kan gøres med absolut minimalt kvalitetstab
b) hax0r løsninger er ok
c) ikke noget med at embedde underteksterne i video-streamen
Og jeg har ikke noget i mod at bruge en del tid på det
Nogen der har en idé eller to? Eller skal jeg bare give op, og finde på noget andet at bruge en weekend på?
Underteksterne ligger faktisk om billeder. Dvs. du skal have fat i software som finder billederne, laver OCR på dem (så det bliver til tekst), og gemmer det i en tekst-fil.
Om iTunes understøtter undertekster aner jeg ikke, men det skulle jeg mene at langt de fleste video-afspillere gøre.
Resten er bare et spørgsmål om at finde en nogenlunde god DVD-ripper.
Jeg har desværre ikke lige nogle gode navne til programmer til dig, da jeg ikke har rodet med det længe, og i øvrigt kun har rodet med det i Linux. Men nu ved du da en smule om det med underteksterne. :)
Underteksterne ligger faktisk om billeder. Dvs. du skal have fat i software som finder billederne, laver OCR på dem (så det bliver til tekst), og gemmer det i en tekst-fil.
Om iTunes understøtter undertekster aner jeg ikke, men det skulle jeg mene at langt de fleste video-afspillere gøre.
Resten er bare et spørgsmål om at finde en nogenlunde god DVD-ripper.
Jeg har desværre ikke lige nogle gode navne til programmer til dig, da jeg ikke har rodet med det længe, og i øvrigt kun har rodet med det i Linux. Men nu ved du da en smule om det med underteksterne. :)
myplacedk (2) skrev:#1
Jeg har OCR'et en del af filmene, så det er ikke et problem (og iTunes understøtter desværre ikke subs direkte og jeg ved ikke om der findes et hack der giver understøttelse for det :-/ )
myplacedk (2) skrev:Resten er bare et spørgsmål om at finde en nogenlunde god DVD-ripper.
Bruger DVDShrink og dvdfab hvis der er en eller anden lame copy protection :-)
Magten (3) skrev:Kan iTunes ikke afspille DVD'er da?
Jo, men ikke DVD-rips (jeg ser film for filmens skyld, ikke for at rode med fysiske medier og tvungne trailers).
3214N (4) skrev:Kan du ikke bruge VLC i stedet for iTunes?
Har overvejet det, men da både damen og jeg har en iPhone er det lækkert at kunne bruge iTunes, så vi kan styre alt fra remoten, og på sigt at sende lyden rundt med AirPort.
Hele formålet med dette projekt er at få flyttet mine film og musik ind på computeren, så jeg slipper for fysiske medier. Jeg har forsøgt med XBMC, men det er noget tungt at danse med.
Cyrack (5) skrev:
Har overvejet det, men da både damen og jeg har en iPhone er det lækkert at kunne bruge iTunes, så vi kan styre alt fra remoten, og på sigt at sende lyden rundt med AirPort.
VLC Remote?
Magten (8) skrev:#7
Oh, det troede jeg godt iTunes kunne.. Hvad med hvis du laver et image af dvd'en, kan iTunes klare det?
Ellers har jeg ikke andre forslag :P
Fandt så lige ud af at iTunes slet ikke vil lege med DVD'er... oh well :-/
LinguaIgnota (9) skrev:Cyrack (5) skrev:
VLC Remote?
Ikke helt det samme :-/ men jeg må jo nok kigge mig om efter noget i den stil.
Fandens at noget så simpelt som lyd og video skal være så besværligt at afspille.
Jeg har brugt programmet VideoDrive til besværlige filer. Det lægger ikke-kompatible filmfiler i en slags "fake container", som iTunes kan forstå og importere. Det virker sågar med .srt og .sub undertekster.
En anden mulighed er at afspille v.h.a. programmet Sofa Control. Jeg ved ikke, om det kan fjernstyres fra en iPhone, for det er noget tid siden, jeg har brugt det, men det er skræddersyet til en alm. Apple Remote. Det gør, at man med fjernbetjeningen kan åbne programmer, fx VLC og afspille film.
Begge dele er til Mac (det fremgår ikke helt, hvad system du bruger). For at rippe dvd'er bruger jeg MacTheRipper og så evt. Handbrake til at encode til et andet format.
En anden mulighed er at afspille v.h.a. programmet Sofa Control. Jeg ved ikke, om det kan fjernstyres fra en iPhone, for det er noget tid siden, jeg har brugt det, men det er skræddersyet til en alm. Apple Remote. Det gør, at man med fjernbetjeningen kan åbne programmer, fx VLC og afspille film.
Begge dele er til Mac (det fremgår ikke helt, hvad system du bruger). For at rippe dvd'er bruger jeg MacTheRipper og så evt. Handbrake til at encode til et andet format.
Thomsen (12) skrev:Jeg har brugt programmet VideoDrive til besværlige filer. Det lægger ikke-kompatible filmfiler i en slags "fake container", som iTunes kan forstå og importere. Det virker sågar med .srt og .sub undertekster.
Jeg kan desværre ikke finde en version til Windows (som jeg bruger), men nu ved jeg da at det kan lade sig gøre (Hackintosh in 3..2..1).
Her ud over regner jeg med at give XBMC en chance til, eller Boxee hvis de har fået rettet deres vob-sti-bug.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.