mboost-dp1

Ubuntu og problemer i youtube

Gå til bund
Gravatar #1 - Bllets
25. nov. 2008 08:40
Er gang med Ubuntu for første gang nogensinde :)

Dog er det sådan at youtube simpelthen ikke rigtig gider at virke rigtigt, nogen videoer bliver afspillet uden video og lyd. Nogen kun med lyd, og de få der bliver afspillet med lyd crasher browseren efter et stykke tid.

Problemet er det uanset om jeg bruger firefox eller epiphany.

Google gav ikke nogen løsninger der virkede...

P.S. Nogen tips til en første gangs bruger af Ubuntu?
Gravatar #2 - engfeh
25. nov. 2008 11:05
Hvilken flash-player bruger du? Prøv at åbne en terminal og skriv:

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
Gravatar #3 - Bllets
25. nov. 2008 16:09
Adobe hvis jeg husker rigtigt..

Prøver imorgen når jeg kommer i skole igen...
Gravatar #4 - Bllets
26. nov. 2008 09:25
Den installerede en del, men det havde absolut ingen effekt :(
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
3. dec. 2008 21:36
Hvis du bruger en 64-bit version af Firefox/flash kan det være problemet. Nedgrader til 32bit, indtil der kommer en fix.

Det burde virke uden problemer overhovedet.
Gravatar #6 - Xunil
3. dec. 2008 22:05
kan også være at du har installeret en af de open source flash players, virker langt fra lige så godt som den rigtige. Den kommer med restricted extras, men den gamle kan stadig være installeret og bruges. Prøv at søg i synaptic og se om du har en installeret.
Gravatar #7 - Makey
3. dec. 2008 23:02
Hvis du er helt ny i Ubuntu/Linux universet og godt kan lide at lege med tingene selv, så bliver du glad for Ubuntu's officielle forum og disse to kommandoer: 'man' og 'apropos'
man = manual, den viser dig hvordan en funktion bruges og til hvad.
apropos = Samme som på dansk, hvis du skal vide noget om netværk så skriver du "apropos network" hvorefter terminalen giver en liste over alle de kommandoer der har noget med netværk at gøre, hvorefter du kan bruge 'man' til at finde ud af mere. Det er sådan jeg har lært det i hvert fald, ved hjælp af de to kommandoer.

Men ellers, fandt lige selv ud af jeg havde samme problem på min egen Ubuntu-laptop, men, det her løste problemet: http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-linux-how-to-i...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login