mboost-dp1

Troubleshooting Xp

Gå til bund
Gravatar #1 - MBORANGER
28. feb. 2009 09:31
Jeg sidder og formatere min stationære computer.
Det virker bare som om at installationen er gået i stå. Jeg har prøvet flere ting, og startet forfra (slettet partition og lavet den igen) men lige lidt virker det. Xp installationen kommer ikke længere end til 'installere enheder'.
Det er lovligt xp home, og jeg bruger min gamle CD der flugte med i tidernes morgen (xp uden service pakker).

Jeg har prøvet hente en xp-cd med SP2 (Jeg ved det er ulovligt, men ja jeg har jo købt en rigtig xp) og bruge den (brændt på dvd, men ser ud til at lave fejl ved boot).

Nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan komme videre end til 34 minutter tilbage ? (den har stået her i over en 1 time)

Det er en gammel stationær computer som er købt ved Struer Data. De har samlet den for mig og installeret xp på den.
PlatiniX 2E/333 Motherboard, hvillket formentlig kan sige lidt mere om hvor gammel den er ^^

Jeg vil gerne have lidt hjælp til det her, for fatter ikke lige problemet. pt står jeg med en stationær, nu kørende på ubuntu-livecd som skal have xp, som der også var på før.
Gravatar #2 - MBORANGER
2. mar. 2009 19:40
Come on..
Der må da være en herinde der ved noget om det ? oO
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
2. mar. 2009 19:54
Kan kun anbefale en SAOSI (Skil Ad Og Saml Igen)

åbn computeren og tage kort, RAM, og diverse stik ud, og sæt dem i igen.
Samtidig kan du rense køler, psu og kabinet for støv, eventuelt med trykluft, hvis du har adgang til det (husk at sætte noget i spænd så blæserene ikke begynder at køre ukontrolleret rundt)
Det kan også være en god ide at fjerne CPU og montere den igen, men anbefales kun hvis du ved hvad du laver.
Hvis dette ikke hjælper, kan du prøve at sætte hastigheden ned på dine RAM i BIOS.
Gravatar #4 - zin
3. mar. 2009 00:05
Er der p.t. et Linux OS på? Så kan det være en ide at slette partitionerne med en live CD, da XP ikke kan have problemer med at finde harddiske med "ukendte" partitioner, som EXT3, RFS osv.
Gravatar #5 - arntc
11. mar. 2009 06:43
Som #4, bare kør ex. Ubuntu live, så kan du se om det er hardwaren der er problemet, eller om der skal forskes mere i XP som fejlkilde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login