mboost-dp1

Tiny XP

Gå til bund
Gravatar #1 - XuN
13. apr. 2009 20:26
Godaften alle.

Jeg sidder her og overvejer at installere Tiny XP på min laptop, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det vil kunne give mig specielt meget mere kraft.

Generelt har jeg svært ved at finde nogle steder som snakker om forøgelsen, benchmarks, stats osv.

Er der nogen som kender lidt til Tiny XP, som måske kunne fortælle lidt, eller henvise til nogle sider omkring Tiny XP og performance?

Cheers...
Gravatar #2 - jeldtoft
13. apr. 2009 20:28
Min stationær blev MEGET hurtigere af det. Desuden er mange standardprogrammer nemme at installere. Desuden er alt muligt lort fjernet fra windows, som gør computeren meget hurtigere.

Konklusion:

Det virker og jeg synes det virker godt!
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
13. apr. 2009 20:35
Istedet for at downloade tinyXP, så vil jeg helt klart anbefale dig at lave din egen version med Nlite

Der kan du lave et installationsmedie med alle opdateringer, nyeste drivere, automatisere installationen, fjerne de programmer du ikke bruger osv.
Selv har jeg et image til hver af mine XP maskiner, samt til mine forældres og visse venners maskiner.

Det er dejligt at smide en CD i drevet, og når den så er færdig, så er der kun 30 min installation af div software bagefter.

Vlite kan bruges hvis man er til Vista.
Gravatar #4 - XuN
13. apr. 2009 20:41
:D det lyder lækkert... Har også hørt en masse godt om det.
Jeg er dog i tvivl om hvorvidt min laptop kan køre optimalt, da jeg i forvejen har svært ved at få den installeret med XP SP2/3, fordi det er en af de fantastiske maskiner som er født med vista, og driverne til XP ikke er helt optimale.

Men hvordan virker det, hvis man laver den til dual-boot?
Så jeg har win7 til skolen og lir og tiny xp til arbejde?

#3 vil lure det program lidt af, men tror det bliver lidt for tricky for mig :P
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
13. apr. 2009 20:59

Prøv det, det er overhovedet ikke så svært som det lyder.
Programmet er rigtigt godt til at forklare sig, og skal nok brokke sig hvis man laver noget dumt (fjerner elemeter som andre programmer skal bruge osv.)
Gravatar #6 - TrolleRolle
13. apr. 2009 21:06
Kan TinyXP aktiveres med lovlige XP keys?

(For det er vel stadig egentlig blot en rippet piratversion, eller?)
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
13. apr. 2009 21:18
Du skal have en key der passer til sproget samt versionen.
Men det er en piratversion medmindre du selv laver den via Nlite.
Hvis man bruge Nlite, så er det ens egen windows CD man tager dataene fra, og derfor er det ikke en ulovlig kopi, jeg ved dog ikke hvor glade MS er for at du ændrer deres system :D
Gravatar #8 - XuN
13. apr. 2009 21:48
#6 Har 4 originale keys, så burde vel kunne finde en version der virker :)

Har endda også en vista key :O (I know, I know)...
Gravatar #9 - TrolleRolle
14. apr. 2009 07:50
Jeg bruger også selv Nlite og Vlite, men jeg synes ikke det lyder som om TinyXP og TinyVista blot er lavet med (N/V)lite. Der er vel gjort mere ved dem, for at bringe størrelsen yderligere ned?

Efter lidt mere research kan jeg se at TinyXP/Vista preaktiveret. Det gør den automatisk ulovlig, med mindre det er muligt at ændre key. Måske er det nok ok hvis man bare har en licens... men det kunne jo være rart hvis Windowsupdate også virkede.
Gravatar #10 - freesoft
14. apr. 2009 08:21
Ja der mere end kun Nlite brugt til TinyXP.
Find det selv på TPB.
Gravatar #11 - XuN
14. apr. 2009 10:09
Nå, jeg fik da installeret tiny xp. Selvom det tog det meste af natten. Skulle lige hitte ud af hvordan jeg fik en bootmenu frem igen, da win7 og xp bruger forskellige systemer.
Og så måtte jeg også finde ud af at til tiny xp, duer min laptops xp drivere ikke, men derimod en anden models drivere gjorde...

Indtil videre er jeg godt tilfreds med Rev09. Kæmper dog nu med en virus, så har ikke kunnet teste noget som helst endnu...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login