mboost-dp1

Tele2 ADSL under Linux (KDE)

Gå til bund
Gravatar #1 - cba
1. jul. 2004 11:16
Har lige prøvet at installere SuSe 9.1, men kan ikke få forbindelse til Internettet. Den kan sagtens finde mit netkort, men ikke mit "ADSL". Har en mistanke om at det er fordi jeg har Tele2, da deres Internet vist virker som en form for lokalnetværk, har bla. ikke noget password til logon.

Er der nogle som har haft det samme problem eller kender en løsning?
Gravatar #2 - Infophreak
1. jul. 2004 11:45
Bruger Tele2 DHCP eller PPPoE?
Gravatar #3 - cba
1. jul. 2004 13:06
DHCP
Gravatar #4 - Infophreak
1. jul. 2004 13:27
Kører daemon'en "dhcpcd"? Og har du læst DHCP mini-HOWTO (lettere forældet, men skulle være ok). Det, at google ikke returnerer noget som helst nyere, når man søger efter "linux dhcp client HOWTO" kunne tyde på, at grundprincipperne ikke har ændret sig forfærdelig meget over årene.

Det, der undrer mig her, er, at jeg absolut mener, at de fleste linuxinstallere, når de har fundet et netkort, spørger om de skal bruge DHCP på den enhed.

PS: GIYF.
Gravatar #5 - cba
1. jul. 2004 19:28
Jeg regnede ikke med at det var nødvendigt at gøre det så besværligt, forventede nok mere at der var et sted i KDE hvor man kunne angive det(DHCP), måske via YAST?

og JA jeg har prøvet at søge på google, men det var først da jeg ikke kunne finde noget som helst der mindede om mit problem at jeg kom her.
Gravatar #6 - Gruesome
1. jul. 2004 21:38

Nu sidder jeg ikke selv ved min box, men i YAST kan du gå ind under netværkskort og så egenskaber for det (eller noget lignende), og sætte det op der. Jeg havde faktisk også lidt problemer med det, men fandt aldrig fejlen. Det kan evt. være fordi du sætter den til "ADSL" i stedet for "LAN"?. Nu når jeg tænker over det, tror jeg faktisk det var der jeg havde problemet :o.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login