mboost-dp1
Tekst om Fedore Core på internettet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg køre med Fedore Core 3, jeg er ikke så meget inde i linux, så jeg vil høre om der er nogen som ved hvor jeg kan læse noget om fedore. Helst noget om konfiguration så jeg kan køre den som en server.
Hvilken slags server vil du gerne have den sat op til? Har ikke selv rodet så meget med Fedora, men hvis du er lidt mere specifik, vil det nok ikke være noget problem at støve noget ordentligt information op :).
[Edit]
Du kan tage et kig her http://fcp.homelinux.org/modules/smartfaq/faq.php?... om hvordan man installerer pakker (programmer) med yum. Hvis det er en apache server du vil have sat op burde det var så let som at skrive yum install apache2 (eller bare apache), men jeg ved det ikke. :) Held og lykke.
Hvilken slags server vil du gerne have den sat op til? Har ikke selv rodet så meget med Fedora, men hvis du er lidt mere specifik, vil det nok ikke være noget problem at støve noget ordentligt information op :).
[Edit]
Du kan tage et kig her http://fcp.homelinux.org/modules/smartfaq/faq.php?... om hvordan man installerer pakker (programmer) med yum. Hvis det er en apache server du vil have sat op burde det var så let som at skrive yum install apache2 (eller bare apache), men jeg ved det ikke. :) Held og lykke.
Jeg havde tænkt mig at den skulle stå som ftp server, web server og mail server. Jeg har også tænkt at bruge Mysql til min hjemmeside og nogle små programmer jeg sidder og fumler med. For sjov skyld.
Kan du ikke bare installere alt skidtet fra den installations-funktion der er i fedora??? Der ligger et link til programmet i menuen! Der er sikkert også phpMyAdmin hvis du skal bruge det til din MySql server... Bare smid dine html eller php filer i /var/www/html og du er kørende...
Jeg er ny i linux, men da jeg havde installeret fedora og prøvet at arbejde med systemet kunne jeg ikke få adgang til ftp serveren. Fortæl mig venligst hvor jeg kan finde nogle sider om fedora så jeg bedre kan forstå systemet og se hvad der er galt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.