mboost-dp1

Statistikværktøj over trådløse netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
21. feb. 2009 17:41
Jeg efterlyser et eller andet software, som kan registrere lidt omkring statistik vedrørende trådløse netværk.
Tidligere har jeg på tv set, f.eks. når der køres i et område, et software, som indsamler oplysninger om alle de individuelle trådløse netværk. Et slags statistik-software, som registrerer alle netværkene, og hvilken kryptering de bruger.

Ved nogen om lignende software?
Gravatar #2 - freesoft
21. feb. 2009 17:45
Gravatar #3 - BjarniM
21. feb. 2009 18:24
#2:

Jeg ved ikke, om jeg gør noget forkert, men selv om jeg har valgt mit netkort som "device", siger programmet, at der ikke er noget/nogle Access Points, selv om jeg gennem Windows kan "se" adskillige ukrypterede og krypterede net.

Jeg mener ellers at have set et DOS-lignende program, med sort baggrund og de tilgængelige net i henholdsvis rød, grøn og gule garver, tror jeg det var.
Hvis jeg ikke tage helt fejl, så kan programmet tælle og lave statistik over de forskellige net. Altså kun hvilken kryptering de forskellige net bruger, og ikke noget med pakkestatistik.

Kender nogen til det omtalte program?
Gravatar #4 - gentox
22. feb. 2009 01:28
Det er så ret vigtigt at få med at Netstumbler ikke er understøttet under Windows Vista.
Her er der dog nævnt lidt flere alternativer:
http://www.wlanbook.com/netstumbler-alternatives/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login