mboost-dp1
statistik program hvad bruger "man"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Med hensyn til statistik, hvilket program bruger man, hvad er nemt at gå til kan en del og den slags, MS exell kan lidt men en office licens står i ca 1000dkk, så kan det betale sig eller skal man istedet kigge på SPSS, SAS eller noget helt 3.
Det er ikke de vilde ting jeg skal bruge det til ellers havde jeg ikke foreslået exel men...
Det er ikke de vilde ting jeg skal bruge det til ellers havde jeg ikke foreslået exel men...
Du kan jo kigge på openoffice.org's 'Calc' (som er et regneark program lignende Excel).
Det kommer jo an på hvadfor noget statistik du vil lave?
Excel har sine forcer i at være rimeligt brugervenligt. Mine erfaringer er at excel er det klart letteste program at lave lettere matematikoperationer i og dataanalyse hvor dataen (edit og analysen) er begrænset. Fx husker jeg da at være støt på at excel ikke forstår at plotte en funktion af en matrix med over 65000 indgange, medmindre man plottede funkionen stykvis, hvilket jo ikke er særligt fedt.
Matlab kan højst sandsynligt alt du ønsker dig at lave, men det er sikkert overkill til det du skal lave.
Det kommer jo an på hvadfor noget statistik du vil lave?
Excel har sine forcer i at være rimeligt brugervenligt. Mine erfaringer er at excel er det klart letteste program at lave lettere matematikoperationer i og dataanalyse hvor dataen (edit og analysen) er begrænset. Fx husker jeg da at være støt på at excel ikke forstår at plotte en funktion af en matrix med over 65000 indgange, medmindre man plottede funkionen stykvis, hvilket jo ikke er særligt fedt.
Matlab kan højst sandsynligt alt du ønsker dig at lave, men det er sikkert overkill til det du skal lave.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.