mboost-dp1

Spil crasher, Windows XP Fryser og Mandrake 10.0 køre fint :/

Gå til bund
Gravatar #1 - .dot
12. jun. 2004 23:06
Mit gamle skrammel af en computer crasher/fryser hele tiden. Jeg har læst logbogen i Windows, men den viser ingen tegn på at der har været et crash.

For noget tid siden opdaterede jeg min BIOS (Før opdateringen kunne jeg ikke spille nogen spil i mere end 5 sek. uden crash, men Windows kørte forholdsvis stabilt) så begyndte mine spil at virke upåklageligt, men windows derimod frøs konstant. Nu en 2 månedres tid senere er mine spil igen begyndt at crashe, men Windows køre stabilt igen.

Hardware specs:
CPU: Athlon Thunderbird 1.0 GHz
RAM: 512 MB SDRAM (Usikker på mærke)
MOBO: Matsonic MS8127C+ (266)
Gravatar #2 - .dot
12. jun. 2004 23:07
MOBO: Matsonic MS8127C+ (266) (VIA KT133 Chipset)
GFX: ATi Radeon 9600 Pro 128 MB (fra Sapphire)
PSU: 300W AOpen (Usikker på model)

PS. OpenGL crashede med en "Spil har udført en ulovlig handling" fejl, mens Drect3D spil crashede med en BSOD (Uden tekst, få gange med masser af hvidt flimmer) eller spillets egen fejlmeddelse.

PPS. Temperaturen ligger på omkring de 50 grader for CPU, og 40 for kabinettet.

PPPS. Jeg døjer også med et opstarts problem, hvor Windows synes ikke at lave noget :/

Nogen der kan hjælpe?
- På forhånd tak...
Gravatar #3 - .dot
12. jun. 2004 23:09
Hmm newz.dk kan ikke lide pile til venstre* - Derfor er den skrevet i 2 indlæg...

*Pile som i viser starten af et HTML tag.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
13. jun. 2004 00:59
Jeg går udfra du har prøvet alle de oplagte: Virus scan, windowsupdate, ad-/spyware scan

Hvis din maskine blev købt som ny med 1 GHz er den jo ved at have levet et par år. Hvis du ikke har haft din computer formateret og geninstalleret windows (eller andet OS) inden for det seneste stykke tid, er det noget der ofte hjælper på windows problemer.

Men inden du gør noget så drastisk, kan du lave en Defrag.

Hvilke spil fryser? Hvis det er farcry er det måske ikke så sært.

Min "gamle" computer havde det problem at driveren til grafikkortet ikke kunne tåle at vise tekst med cleartype (eller hva MS kalder det), så den frøs hele tiden i word og IE, men efter en opdatering af driveren til kortet virker det fint. Prøv at opdater så mange drivere du kan komme til.

Hvis mandrake kører går jeg ikke udfra der er en hardware fejl.

Håber noget af dette kan bruges... jeg skal i seng, eller det burde jeg...
Gravatar #5 - .dot
13. jun. 2004 11:13
Jeg har prøvet de mest oplagte ting, men Windows Update virker heller ikke - den påstår at mit ur står forkert, selvom den køre efter en tidsserver.

Den købt som ny med den 1 GHz cpu. Jeg har haft problemer med frysning af Windows i både 98 og XP, selv efter flere formateringer, er det altid kommet tilbage efter noget tid. Jeg havde et Geforce 2 MX for et godt stykke tid siden, der havde min computer også det med at fryse.

Windows fryser ved Defrag.

Alle spil crasher, ikke fryser.

Bruger ikke ClearType.
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
13. jun. 2004 12:36
det med windowsupdate kan skyldes din tidszone er indstillet forkert.
Gravatar #7 - .dot
13. jun. 2004 14:45
#6 - Tror jeg også, da fejlen opstod efter installtionen af Mandrake... Men hvordan sætter jeg så den rigtige tidszone i Mandrake?
Gravatar #8 - .dot
20. jun. 2004 16:45
Anyone?
Gravatar #9 - pokana
24. jun. 2004 10:10
sæt tidszonen til københavn, stokholm,oslo, madrid og paris og det med update skyldes også at din dato muligvis er forkert du sætter den ved at dobbelt klikke på uret og finder i fanen tidszone og nu skulle update virke
-->
Gravatar #10 - Gruesome
24. jun. 2004 14:27
Min erfaring med tidszone fejlen er at man ikke har haft beskyttet sin computer imod diverse RPC orme og fået nogen af dem ind. Min kærestes computer gjorde det samme indtil jeg smed en firewall på den.
Gravatar #11 - .dot
25. jun. 2004 09:11
#9 - Er prøvet, intet hjælper :(

#10 - Jeg har også haft firewall på min maskine. Der var stadig problemer med Windows Update.

-

Det er nu lykkedes mig at defrage i windows.
Gravatar #12 - pokana
25. jun. 2004 09:52
man kan hente opdateringerne ved at gøre det manuelt det virker ikke så smart men det virker da
Gravatar #13 - .dot
27. jun. 2004 00:14
#12 - Ja, men jeg leder ikke efter alternetiver til at installere updates til windåse, jeg vil bare gerne have WindåseOpdatér til at virker...
Gravatar #14 - pokana
28. jun. 2004 14:05
det lader ikke til at det kan lade sig gøre og så er du jo nødt til at gøre som jeg har skrevet ik eller hvad? de er nu ellers rimelig vigtige de opdateringer der er på update og eftersom du ikke får det til at funke må du jo gøre det manuelt
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login