mboost-dp1

spamassassin og mozilla thunderbird.

Gå til bund
Gravatar #1 - DUdsen
16. aug. 2005 14:19
Ud over enkelte rygter om at der måske kommer noget interaktion mellem thunderbird i og spamassassin er der så nogen der ved noget om hvordan man får de to ting til at spille sammen.
Thunderbirds indbyggede filter er okey men der mangler de finere detalger af mere kontroleret filtre istedet for at stole alene på thunderbird's bayesienske filter
Gravatar #2 - mrmorris
16. aug. 2005 14:38
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener, men jeg har ingen problemer med at få dem til at spille sammen: Indstil filtret i Thunderbird til at kigge efter header feltet "X-Spam-Flag". Hvis dette indeholder værdien "YES", flyt til en spam mappe. Går selvfølgelig ud fra spamassasin er konfigureret efter behag. Jeg bruger f.eks. thresshold på 4.0.
Gravatar #3 - DUdsen
16. aug. 2005 15:15
Jeg mener hvordan får jeg spamassasin instaleret sådan at thunderbird får headere den kan bruge.
vi taler windows og pop3.
Gravatar #4 - mrmorris
16. aug. 2005 15:36
#3 Kan desværre ikke hjælpe, min spamassasin kører på linux. Om det er pop3 eller imap bør være ligegyldigt.

Spamassasin er nu et apache projekt, de har også en howto til Windows.
Gravatar #5 - DUdsen
16. aug. 2005 16:43
#4 det jeg er vandt til fra linux er fetchmail->procmail-> lokalefoldere og ja så har man ingen problemer, problemet er at den slags setup er ikke lige passer sammen med thunderbird.
Hvordan får man thunderbird til at smide ting igennem et externt filter
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login