mboost-dp1
Software uddannelse på Aalborg universitet i Esbjerg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Det er måske ikke det mest passene forum at spørge om dette, men kan ikke komme i kontakt med en studievejleder (da de alle er på ferie), så jeg er lidt på røven. Jeg har søgt ind på Software uddannelsen på Aalborg universitet i Esbjerg, og skal starte på naturvidenskabeligt basisår her efter ferien. Der er opstået et problem i forbindelse med dette, som er langt og kompliceret, så det vil jeg spare jeg for. Men mit spørgsmål er: Er der nogen der ved om man efter at have taget det naturvidenskabelige basisår i Esbjerg kan hoppe over på software uddannelsen i Ålborg universitet? Software uddannelsen i Ålborg kræver også et naturvidenskabeligt basisår, men er det OK at tage dette basisår på Ålborg universitet i Esbjerg?
Guddommelig tak til den der kan svare
Guddommelig tak til den der kan svare
Det tror jeg helt klart at du kan. Når man skal indsende skema for semestervalg på Aalborg Universitet, kan man vælge om man vil fortsætte i Aalborg eller Esbjerg. Prøv at skrive til en studievejleder (hvis de da ikke har sommerferie allerede nu). Se på link til studievejledning på AAU.
1000 Tak for hjælpen. Har været oppe hele natten for at finde en løsning. Har sendt mails ud til diverse studievejledere fra aau, men får en auto-relpy der siger de er på ferie.
De papire jeg har fra Ålborg og Esbjerg er også meget tvetydige :S
Ok, ja, det kunne da tyde på det . Og det er jeg meget glad for at høre. Ikke fordi jeg fortryder at have valgt Esbjerg, jeg er bare kun interesseret i at tage basis år der (da jeg ikke har økonomi til at flytte til ålborg endnu)
De papire jeg har fra Ålborg og Esbjerg er også meget tvetydige :S
Ok, ja, det kunne da tyde på det . Og det er jeg meget glad for at høre. Ikke fordi jeg fortryder at have valgt Esbjerg, jeg er bare kun interesseret i at tage basis år der (da jeg ikke har økonomi til at flytte til ålborg endnu)
#4 Du kan helt sikkert godt skifte. Ideen bag basisåret er netop at man inden for AAU's afdelinger frit kan skifte (normalt inden for samme fakultet) det første år, hvis man finder ud af at en anden linie er mere spændende.
Desuden så er alle prøveopgaver inden for SE kurserne de samme, så det skulle ikke være noget problem.
Desuden så er alle prøveopgaver inden for SE kurserne de samme, så det skulle ikke være noget problem.
Tror jeg ikke du kan. Er basis året ikke en del af den bacheloruddannelse du starter på? tror først du kan hopper over til ålborg når du er færdi med din bachelor.
#1 Der er en på min årgang (er lige færdig med 8. semester) som startede på Software i Esbjerg og overflyttede til Aalborg. Hvilken var problemfrit.
Personligt tog jeg også halvdelen af basisåret på datateknik istedet for software, pga. en studievejleder fortalte mig at software kun fantes som overbygning til datateknik.
Og som Zoptikeren skriver, så er Aalborg med Aa, og ikke Å.
Og en anden grund til at der måske er lidt delay i deres svar, er at hele institutet er i gang med at flytte bygning i den her sommerferie.
Så der er en del servere der er nede osv.
Personligt tog jeg også halvdelen af basisåret på datateknik istedet for software, pga. en studievejleder fortalte mig at software kun fantes som overbygning til datateknik.
Og som Zoptikeren skriver, så er Aalborg med Aa, og ikke Å.
Og en anden grund til at der måske er lidt delay i deres svar, er at hele institutet er i gang med at flytte bygning i den her sommerferie.
Så der er en del servere der er nede osv.
Kan godt være at Ålborg og Aalborg er lige korrekt, men er du i Aalborg, så er det med dobbelt-a. Århus skriver jeg til gengæld altid med bolle-å :)
On-topic:
Det ville overraske mig meget hvis man ikke kan flytte fra Esbjerg til Aalborg efter basisåret. Som allerede nævnt så er meningen med teknat-basisåret at man ikke behøver vælge sin uddannelse endeligt før basisåret er overstået. Selv gik jeg på basis med en som ændrede studieretning fra matematik til bygningsingeniør undervejs.
Kan godt være at Ålborg og Aalborg er lige korrekt, men er du i Aalborg, så er det med dobbelt-a. Århus skriver jeg til gengæld altid med bolle-å :)
On-topic:
Det ville overraske mig meget hvis man ikke kan flytte fra Esbjerg til Aalborg efter basisåret. Som allerede nævnt så er meningen med teknat-basisåret at man ikke behøver vælge sin uddannelse endeligt før basisåret er overstået. Selv gik jeg på basis med en som ændrede studieretning fra matematik til bygningsingeniør undervejs.
Jep. Jeg er tilflytter og vant til at skrive med Å, og jeg har flere gange fået høvl af de andre aalborgensere for ikke at skrive det med dobbelt-A (læg mærke til, at jeg brugte dobbelt-a denne gang :-D).
On-topic:
Jeg er også sikker på at du uden videre kan blive overført. Som allerede nævnt, så er eksamensopgaverne identisk for begge steder, så det er kurserne - og dermed indholdet af uddannelserne - helt sikkert også så.
Jep. Jeg er tilflytter og vant til at skrive med Å, og jeg har flere gange fået høvl af de andre aalborgensere for ikke at skrive det med dobbelt-A (læg mærke til, at jeg brugte dobbelt-a denne gang :-D).
On-topic:
Jeg er også sikker på at du uden videre kan blive overført. Som allerede nævnt, så er eksamensopgaverne identisk for begge steder, så det er kurserne - og dermed indholdet af uddannelserne - helt sikkert også så.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.