mboost-dp1
Software til gendannelse af Partition
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Det er mærkeligt at ingen har svaret dig, siden i går. Men her har du nogle værktøjer der muligvis kan bruges til sådan en operation:
TestDisk
PartitionRecovery
Stellar Phoenix
BootMaster
DiskInternals
Find And Mount
FileRecovery RepairIT
Active Partition Recovery
Partition Wizard
TestDisk
PartitionRecovery
Stellar Phoenix
BootMaster
DiskInternals
Find And Mount
FileRecovery RepairIT
Active Partition Recovery
Partition Wizard
Jeg har altid haft success med gpart. Men det er et konsol-program til Linux, så man skal nok kunne lide den slags. ;-)
(Jeg skal dog ikke udelukke at der er lavet noget fancy GUI eller noget. Jeg ved der findes boot-images så man ikke skal tænke på at det er Linux den kører på.)
(Jeg skal dog ikke udelukke at der er lavet noget fancy GUI eller noget. Jeg ved der findes boot-images så man ikke skal tænke på at det er Linux den kører på.)
Det afgørende er ikke hvilket filsystem der er på partitionen, men derimod hvilket program der er brugt til at slette den med.Skak2000 (1) skrev:Nogen der kender godt freeware program til at gendanne en slettet partition?
Filsystem: NTFS
Nogle programmer vil blot oprette eller slette partitionerne uden at gøre andet. I så fald kan man blot oprette partitionen igen samme sted på disken og med samme størrelse som den havde før, og alle data vil stadig være der.
Men andre programmer vil slette dele af filsystems metadata inde i partitionen ved sletning og/eller oprettelse af partitioner. Hvis sådan et program er blevet anvendt til at slette den med eller bliver anvendt til at oprette den igen. Så bliver det langt vanskeligere at redde data.
Jeg er enig i at Linux er et glimrende værktøj til opgaven, men det kræver dog at man ved hvad man gør. (Det er i øvrigt altid en god idé at vide hvad man gør, når man prøver at redde data).
Med Linux kan man f.eks. mounte et filsystem selvom det ikke findes i partitionstabelen, det kræver blot at man kender dets placering på disken. F.eks.
mount -t ntfs /dev/sda /mnt/something -o ro,loop,offset=$[63*512]
Dog var det på et tidspunkt sådan, at det kun virkede hvis partitonen startede indenfor de første 2GB af disken. Jeg ved ikke om det stadigvæk er tilfældet.
Men min erfaring siger mig, at det er ligegyldigt hvilke råd jeg kommer med, folk ender alligevel med at køre et mere eller mindre tilfældigt program uden at have nogen anelse om hvad programmet gør. Hvis de er heldige lykkes det, hvis de er uheldige gør programmet skaden endnu værre.
Jeg har haft held med GetDataBack. Den koster et par håndører, men var det værd. Deres demo kan vise hvad den kan finde uden at den skriver til partitionen. Adgang til dataen kræver den fulde version.
Jeg ved ikke hvordan fejlen på harddisken opstod, men Windows kunne ikke starte mere.
Mit IDE/SATA til USB stik plejer at kunne rede data ud ved at sætte den til en anden computer, men hver gang jeg prøvede at gå ind på harddisken blev der spurgt om jeg vil formater disken. :(
Under disk håndtering kunne jeg se at fil system manglede, men den var stadig "blå". Det lykkedes at gendanne Dokumenter, musik, billeder med programmet Get Data Back. Som er alle pengene værd !
Har tidligere været ude for at en skole kammerat vil installer Windows og sletter partitionen på hans eksterne harddisk ved en fejl. (Han opdagede det heldigvis før han formaterede den.)
Det lykkedes at gendanne partitionen uden problemer. Kan bare ikke huske navnet på det programmet. :(
Mit IDE/SATA til USB stik plejer at kunne rede data ud ved at sætte den til en anden computer, men hver gang jeg prøvede at gå ind på harddisken blev der spurgt om jeg vil formater disken. :(
Under disk håndtering kunne jeg se at fil system manglede, men den var stadig "blå". Det lykkedes at gendanne Dokumenter, musik, billeder med programmet Get Data Back. Som er alle pengene værd !
Har tidligere været ude for at en skole kammerat vil installer Windows og sletter partitionen på hans eksterne harddisk ved en fejl. (Han opdagede det heldigvis før han formaterede den.)
Det lykkedes at gendanne partitionen uden problemer. Kan bare ikke huske navnet på det programmet. :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.