mboost-dp1
Software til at sende ens trafik krypteret til en server og videre derfra?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey Newz.
Jeg har prøvet og spørge et par personer, og selv forsøgt at søge og arbejde med det.
Men uden rigtig at blive meget klogere.
Jeg skal senere på måneden have lejet mig en server med Debian. Og i den forbindelse vil jeg gerne have sendt min trafik krypteret igennem min server og videre derfra.
Nogen mener det er en VPN andre en Proxy, og andre noget helt trejde.
Synes sgu lidt det er et forvirrende og en jungle område at komme ind på.
En eller to der kunne hjælpe med hvad software og hvilken slags helt præcist ville være bedst og nemmest at arbejde med?
Jeg takker for brugbart svar tilbage.
// Yong
Jeg har prøvet og spørge et par personer, og selv forsøgt at søge og arbejde med det.
Men uden rigtig at blive meget klogere.
Jeg skal senere på måneden have lejet mig en server med Debian. Og i den forbindelse vil jeg gerne have sendt min trafik krypteret igennem min server og videre derfra.
Nogen mener det er en VPN andre en Proxy, og andre noget helt trejde.
Synes sgu lidt det er et forvirrende og en jungle område at komme ind på.
En eller to der kunne hjælpe med hvad software og hvilken slags helt præcist ville være bedst og nemmest at arbejde med?
Jeg takker for brugbart svar tilbage.
// Yong
Yong (1) skrev:vil jeg gerne have sendt min trafik krypteret igennem min server og videre derfra
Yong (1) skrev:hvad software og hvilken slags helt præcist ville være bedst og nemmest at arbejde med
Forventer du at få en konkret anbefaling af software, for et setup:
ukendt computer---(en eller flere ukendte protokoller)---server med Debian---(en eller flere ukendte protokoller)---en eller flere ukendte computere
?
#6 - Enten er jeg uviden og ikke forstår sammenhængen. Eller også forstår du ikke hvad jeg præcist vil?
Men for god ordenskyld, for alle parter kan jeg da godt prøve og uddybe hvad jeg søger.
Et stykke software eller andet, jeg kan sætte op på Debian serveren når jeg får den. Så jeg kan smide en "client" til på min main og egen server så alt trafik + IP bliver ændret og sendt via server i krypteret form og videre derfra i krypteret form, hvis det muligt.
Jeg håber det giver et bedre indblik i hele den hjælp jeg har spurgt om.
Men for god ordenskyld, for alle parter kan jeg da godt prøve og uddybe hvad jeg søger.
Et stykke software eller andet, jeg kan sætte op på Debian serveren når jeg får den. Så jeg kan smide en "client" til på min main og egen server så alt trafik + IP bliver ændret og sendt via server i krypteret form og videre derfra i krypteret form, hvis det muligt.
Jeg håber det giver et bedre indblik i hele den hjælp jeg har spurgt om.
Installér OpenVPN på serveren eller brug tunneling via SSH (nok nemmest) som Hubert siger. Det kan da ikke være så svært at forstå
openssh klienten har indbygget en socks proxy til det formål. Mon ikke PuTTY kan noget tilsvarende? Alternativt kan man portforwarde en forbindelse til en HTTP proxy som f.eks. squid.Hubert (6) skrev:Ssh til kassen via putty og forward alle potte igen via putty.
Begge løsninger er fine, hvis målet er at køre en browser.
Vil man have support for alle protokoller og ikke kun TCP baserede protokoller skal man bruge VPN i stedet.
Brug OpenVPN, det kan du installere via apt-get, og der findes en klient til Windows. En hurtig søgning på google leder dig ind på følgende tutorial mht. opsætning på Debian og Windows:
http://aproductivelife.blogspot.se/2010/03/tutoria...
NB. Det er ikke min side, så følg den på eget ansvar.
http://aproductivelife.blogspot.se/2010/03/tutoria...
NB. Det er ikke min side, så følg den på eget ansvar.
Jep. Portforwarding gennem ssh kan bruges til stort set alt, som kører over TCP. Det er kun hvis man har brug for protokoller som kører på en anden transport end TCP at man har brug for VPN.Hubert (17) skrev:Det kan bruges til meget andet end browsning.
Hvis man har brug for at køre TCP end-to-end og ikke bruge ssh forbindelsens TCP forbindelse indimellem har man også brug for VPN. Hvis ikke man forstår hvad det vil sige, så har man sandsynligvis ikke sådan et behov.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.