mboost-dp1

Simpel password adgang til webside

Gå til bund
Gravatar #1 - ray_cokes
4. feb. 2006 14:44
Hej !

Jeg sidder arbejer på min ungdomspolitikse forenings hjemmeside og vi har en billede sektion fra div fester os, som vi gerne vil have password beskyttet, men en mere eller mindre simpel teknik.

Der er ikke umiddelbare store krav til teknikken andet end at den skal være nem at opsætte og arbejde med da vi ikke er de store programmerings nørder ;-). Mht. sikkerhed på teknikken så behøver den ikke at ligge så høj, da der kun er tale om vi skal have billeder liggende, og ikke person følsomme oplysninger men det skal alligevel være sådan at at det ikke er alle og enhver der kan gå ind og se billederne.

Jeg har googlet en del på løsninger men det enste jeg har kunnet finde er dette link til siden men jeg går lidt i stå ved det PHP halløj - men kan en af jer hælpe mig videre med den ovenstående løsning er dette også meget velkommen.

MVh

C.
Gravatar #2 - m_abs
4. feb. 2006 15:03
Har du kigget i PHPs dokumentation?

En søgning på htaccess gav denne :)
http://dk2.php.net/features.http-auth
Gravatar #3 - bugger
4. feb. 2006 15:10
#1 PHP koden skal bare bruges til at finde ud af hvilken mappe jeres sider er hostet i på serveren, så du kan jo evt. spørge dem der står for jeres hosting.
Gravatar #4 - DUdsen
4. feb. 2006 19:18
hvad er problemet med den linie PHP den skal bare kopieres over i en .php den mappe du vil have beskyttet og så skal du peje på dem med en browser.

Men vi skal vide lidt mere om precist hvad problemet er, er det f.eks. et integreret galleri i jeres CMS et selvstendigt galleri system eller bare gammeltdags html genereret fra jalbum eller manuelt.
Gravatar #5 - ray_cokes
5. feb. 2006 12:34

Vores gallerier er gammeldags html genereret gallerier fra et program fundet på download.com

Så det er der opgavene er at vi skal have en form for adgangsbegrænsning når folk vil ind og kigge i vores galleri.
Dvs. når de klikker på linket "Galleri" så skal der komme en pop-up box hvor man skal indtaste sit brugernavn og kode og derefter bliver man så ført til siden med galleriet.
-----

Tilføjelse:

Hvis I skulle kende til et program der koster en smule penge men er lettere for os at bruge ELLER en af jer skulle have lyst til at hjælpe os med at sætte noget op der fungere super godt, så vil der være mulighed for en 3 cifret skilling :-)
Gravatar #6 - DUdsen
5. feb. 2006 16:36
#5 så skal du have fat i httaccess som det link beskriver, du skal bare bruge stien til biblioteket hvilket er hvad det phpscript det viser dig skulle fortælle dig, hvad er det precist problemet er med det?

Det kan værre et problem med at du er på en server der ikke understøtter den slags. der er ikke noget der er nemmere at bruge end .htaccess på en shared server.

Men vi skal bruge precise og udførlige fejl medelelser hvis vi skal have en chance for at hjælspe dig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login