mboost-dp1
Server
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Er der nogen, der kender et serverprogram(samt operativsystem), der kan køre på en 486 DX2 66MHz m. 16MB RAM?
Gerne af UNIX-typen.
-Samuraikaj-
Gerne af UNIX-typen.
-Samuraikaj-
Ellers er windows 2000 adv. server - fuld installation nok et godt bud... Jeg har hørt at den skulle performe godt på lidt ældre maskiner :)
Sunsite har en fed linie... men 50 MB i sekundet?! Vil da sige du også har en linie der trækker tænder ud....
Debian er forresten et udemærket valg og heller ikke særligt svært at komme igang med når man har debianguiden.dk
Debian er forresten et udemærket valg og heller ikke særligt svært at komme igang med når man har debianguiden.dk
Jeg bor på kollegie her i Søndeborg, og kan gå på nettet via universitetet, med en forbindelse på op til 37 Mbit. Desværre er der en download-begrænsning på 600MB/døgn (det lykkedes mig dog at suge ca. 1200)
Er der nogen, der ved, hvor mange af ISO'erne, jeg skal suge?
Har pt. debian-30r1-i386-binary-1.iso og debian-30r1-i386-binary-1_NONUS.iso
Jeg bor på kollegie her i Søndeborg, og kan gå på nettet via universitetet, med en forbindelse på op til 37 Mbit. Desværre er der en download-begrænsning på 600MB/døgn (det lykkedes mig dog at suge ca. 1200)
Er der nogen, der ved, hvor mange af ISO'erne, jeg skal suge?
Har pt. debian-30r1-i386-binary-1.iso og debian-30r1-i386-binary-1_NONUS.iso
Jeg ville foreslå en netinstall. Du kan enten hente 100 MB images eller de helt små floppy images. Som sagt kan du læse en god guide til installationen på debianguiden.dk og også hvordan du laver en netinstall.
hmm... hvor meget skal den downloade ved et netinstall? Jeg har en maksimalbegrænsning på 600MB/døgn.
Kan den også klare rødhætte 8.0, eller vil det køre for trægt... er debian bedre, hvis man skal køre server?
-Samuraikaj-
Kan den også klare rødhætte 8.0, eller vil det køre for trægt... er debian bedre, hvis man skal køre server?
-Samuraikaj-
Det kommer helt an på hvor meget du vil ha' installeret på den. Hvis du vil ha' X, KDE og Gnome installeret sammen med en masse andre programmer kommer det hurtigt til at fylde. Men hvis du bare vil køre tekstbaseret (hvilket jeg vil foreslå med de specs du nævner der) så kommer du nok op på de omkring 100 MB... højest. :)
Det kommer helt an på hvor meget du vil ha' installeret på den. Hvis du vil ha' X, KDE og Gnome installeret sammen med en masse andre programmer kommer det hurtigt til at fylde. Men hvis du bare vil køre tekstbaseret (hvilket jeg vil foreslå med de specs du nævner der) så kommer du nok op på de omkring 100 MB... højest. :)
Samuraikaj #6 :"jeg sugede med et snit på 50MB/s"
Samuraikaj #8 :"med en forbindelse på op til 37 Mbit"
ALTSÅ! 37Mbit er ikke meget. Det er SLET ikke nok til at trække 50MB/s, af gode årsager. Med en 37 Mbit forbindelse kan du en sen nattetime, hvor ingen anden rører dit net, teoretisk komme op på 4,6MB/s... Dog ryger der ofte 10% i praksis. Skulle du have nået 50MB/s skulle du have siddet på mindst 400Mbit, og det samme skulle være gældende for sunsite.dk... Plus lidt for at gøre op for tabet.
Nåja, man skal også have lidt mere end en normal IBM-harddisk for at kunne følge med der. Noget raid-værk, eller scsi?
Har I internt gigabit-netværk på dit kollegie? SEJT!
Samuraikaj #8 :"med en forbindelse på op til 37 Mbit"
ALTSÅ! 37Mbit er ikke meget. Det er SLET ikke nok til at trække 50MB/s, af gode årsager. Med en 37 Mbit forbindelse kan du en sen nattetime, hvor ingen anden rører dit net, teoretisk komme op på 4,6MB/s... Dog ryger der ofte 10% i praksis. Skulle du have nået 50MB/s skulle du have siddet på mindst 400Mbit, og det samme skulle være gældende for sunsite.dk... Plus lidt for at gøre op for tabet.
Nåja, man skal også have lidt mere end en normal IBM-harddisk for at kunne følge med der. Noget raid-værk, eller scsi?
Har I internt gigabit-netværk på dit kollegie? SEJT!
Min fejl... der skulle stå 50MB/min. altså 60 gange langsommere... det er ikke sådan, når man sidder og stener oven på en hel dag med elektronik og mekanik :-/
Mine harddiske sidder dog i RAID...
-Samuraikaj-
Mine harddiske sidder dog i RAID...
-Samuraikaj-
Tjarh... nu er det ikke fordi, jeg lodder så meget... det er teoretiskt. Var dog på et lamt værktedskursus i slutningen af januar, hvor de ikke havde udsugning :-/
-Samuraikaj-
-Samuraikaj-
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.