mboost-dp1
Remote sound
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej alle
Jeg sidder her på skolen uden musik da der er blevet blokeret for "dr.dk" og andre netradioer.
Jeg har derfor min stationære stående hjemme som jeg vil streame lyden fra. Altså en slags remote sound.
Jeg ved at logmein kan gøre det, men det er kun den første måned desværre.
Er der andre der har et bud på hvordan jeg kan få remote sound så jeg kan høre noget musik?
Jeg sidder her på skolen uden musik da der er blevet blokeret for "dr.dk" og andre netradioer.
Jeg har derfor min stationære stående hjemme som jeg vil streame lyden fra. Altså en slags remote sound.
Jeg ved at logmein kan gøre det, men det er kun den første måned desværre.
Er der andre der har et bud på hvordan jeg kan få remote sound så jeg kan høre noget musik?
anlys (1) skrev:Jeg sidder her på skolen uden musik da der er blevet blokeret for "dr.dk" og andre netradioer.
Mon ikke der er spærret netop for at du ikke skal streame radio? Har du overvejet en helt almindelig MP3-afspiller?
anlys (5) skrev:#2 Shoutcast.com virker desværre ikke :(
#3 Nu spurgte jeg jo ikke om det er rigtig det jeg gør. Jeg spørger om der er nogle der kender nogle måder man kan køre remote lyd. Det giver jo heller ikke nogen mening at blocke for internetradio men åbne youtube?
Umiddelbart tror jeg netradio bruger mere båndbredde i det lange løb end youtube gør. :) Medmindre, selvfølgelig, at man sidder og streamer film på youtube hele dagen.
Men du kan evt. lave noget remote desktop til din hjemmecomputer og så få lyd igennem på den måde.
#6 Tja måske. Jeg sidder jo også laver playlist på youtube og lader det køre i baggrunden. Det må da tage en del båndbredde både at skulle streame lyd og billede til min pc, istedet for bare lyd?
Hvordan laver man remote desktop til hjemmecomputeren? Jeg har brugt logmein.com men det udløber efter 1 måned
Hvordan laver man remote desktop til hjemmecomputeren? Jeg har brugt logmein.com men det udløber efter 1 måned
YouTube bruger klart mest baandbredde.
Alene lyden vil vaere det samme.
#Topic
Du kan bruge et vaeld af programmer til det.
Jeg mener saagar at WinAmp kan goere det med deres indbyggede ShoutCast halloej.
Hvis du har en linux server derhjemme, kan du endda streame det direkte igennem SSH :P
Google it, Shoutcast.
Der er millioner af programmer til det :)
#Topic
Du kan bruge et vaeld af programmer til det.
Jeg mener saagar at WinAmp kan goere det med deres indbyggede ShoutCast halloej.
Hvis du har en linux server derhjemme, kan du endda streame det direkte igennem SSH :P
Google it, Shoutcast.
Der er millioner af programmer til det :)
#8 Problemet er jo at jeg ikke kan connecte til det igennem Winamp da vi jo er på nettet igennem en proxy og derfor virker shoutcast desværre ikke.
Sjovt nok virkede lyden igennem logmein, hvilket jeg ikke forstår.
Jeg har desværre ikke en linux server, men kunne godt forestille mig SSH virkede. Jeg kan heller ikke høre radio igennem WMP
Sjovt nok virkede lyden igennem logmein, hvilket jeg ikke forstår.
Jeg har desværre ikke en linux server, men kunne godt forestille mig SSH virkede. Jeg kan heller ikke høre radio igennem WMP
fidomuh (8) skrev:#6
Det er klart - min pointe var også mere, at en netradio kører non-stop, mens man normalt på YouTube finder en sang, lader den køre færdig og så laver man noget andet et stykke tid, finder en ny sang, osv. osv. Men det afhænger selvfølgelig af ens brug :)
anlys (5) skrev:#3 Nu spurgte jeg jo ikke om det er rigtig det jeg gør.
Lidt nærtagende?
1) Jeg fortæller bare hvorfor fx. jeg ikke umiddelbart har lyst til at hjælpe.
2) Jeg hjælper dig potentielt ud af en træls situation, som fx. at miste internetadgangen helt
3) Jeg foreslår en alternativ løsning, som for mig at se både må være OK med skolen, og en bedre løsning for dig selv.
anlys (5) skrev:Det giver jo heller ikke nogen mening at blocke for internetradio men åbne youtube?
Måske ikke. På min arbejdsplads er youtube tilladt, men netradio er ikke.
Brugsmønstret er nemlig typisk at en netradio kører i timevis, men youtube bruges til at se et kort klip, og så lukker man igen. Dvs. youtube bruger ikke særligt meget båndbredde i den sidste ende.
Hvis der er spærret for netradioer, er det nok fordi i ikke må streame lyd. Om du så bruger en remote desktop-løsning eller bruger youtube som en radio, så overtræder du stadig reglens intention. Men så længe folk ikke gør det, er der mulighed for at tillade brug af youtube og remote desktop. Vil du være medskyldig i at ingen kan bruge youtube på din skole?
myplacedk (12) skrev:Lidt nærtagende?
1) Jeg fortæller bare hvorfor fx. jeg ikke umiddelbart har lyst til at hjælpe.
2) Jeg hjælper dig potentielt ud af en træls situation, som fx. at miste internetadgangen helt
3) Jeg foreslår en alternativ løsning, som for mig at se både må være OK med skolen, og en bedre løsning for dig selv.
Hvis der er spærret for netradioer, er det nok fordi i ikke må streame lyd. Om du så bruger en remote desktop-løsning eller bruger youtube som en radio, så overtræder du stadig reglens intention. Men så længe folk ikke gør det, er der mulighed for at tillade brug af youtube og remote desktop. Vil du være medskyldig i at ingen kan bruge youtube på din skole?
Det var ikke min intention at lyde nærtagende eller uforskammet. Jeg prøvede bare at undgå at tråden gik offtopic, og over i et spørgsmål om hvad der er rigtig og forkert.
Og jeg vil gerne bede om vi bare stopper diskussion om det er rigtig eller forkert her.
#13 Den prøver jeg lige
#15 Det gør jeg faktisk også, men grunden til jeg vil bruge radio er fordi at jeg så ender med at bruge min mp3afspiller 9-10 timer om dagen da jeg også bruger den når jeg cykler frem og tilbage også bliver den musik på den rigtig kedelig. Og så meget musik har jeg ikke :)
Ja jeg ved godt det er et luksusproblem :)
Ja jeg ved godt det er et luksusproblem :)
The-Lone-Gunman (13) skrev:Winamp Remote
Det er en jeg selv bruger hvis jeg har behov for steaming af musik/film. Virker udemærket til formålet. :)
Test evt. om http://www.teamviewer.com/da/index.aspx kan bruges. Det er udemærket some remote værktøj, har dog ingen anelse om den understøtter lyd?
Logitech Squeezebox Server på Pc'en derhjemme og Squeezebox software emulator på pc'en. Det burde virke.
Squeezebox server: http://www.logitechsqueezebox.com/support/download...
Softsqueeze: http://softsqueeze.sourceforge.net/
Squeezebox server: http://www.logitechsqueezebox.com/support/download...
Softsqueeze: http://softsqueeze.sourceforge.net/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.