mboost-dp1

RealVNC

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
25. okt. 2005 10:09
Hej

Jeg har en windowspc stående derhjemme, der kører RealVNC server og så logger jeg på den her fra skolen med VNC-Viewer.

Problemet er at skærmbilledet opdaterer VILDT langsomt, selvom der er en 384 upload hjemme.

Er det noget galt med opsætningen eller?
Gravatar #2 - amokk
25. okt. 2005 20:27
VNC er bare mega langsomt... SÅ vidt jeg ved, sender den små screenshots af det som er omkring cursoren, så mængden af data er pænt stor...

Brug da Remote desktop, det er indbygget i XP Pro og 2k3 server, og er langt mere sikkert (VNC kan bruteforces ret let da det ik kræver bruger men kun password)
Gravatar #3 - XorpiZ
25. okt. 2005 20:35

Ok, tak. Det må jeg lige se på :)
Gravatar #4 - Pally
25. okt. 2005 21:40
Samme erfaring her: VNC er så langsomt rent grafisk at det gør ondt; det grænser til at være ubrugeligt.

CPU forbruget eksploderer osse når der går en VNC client på.

BTW: Hvis nogen har et fix, så vil jeg da yderst gerne høre om det
Gravatar #5 - Viperaberus
26. okt. 2005 09:32
VNC er bare mega langsomt... SÅ vidt jeg ved, sender den små screenshots af det som er omkring cursoren
De arbejder stadig på sagen ;)
De har adskillige forskellige måder at gøre det på, og bruger den der passer bedst til den tilgængelige båndbrede :)

http://Ultravnc.sf.net/ har lavet en driver der i stil med "Remote Desktop" fanger ændringer istedet for at ta' screenshots rundt om cursoren ;)
Hvis man ikke installerer den er der dog ikke den store forskel mellem den "gamle" VNC. Bortset fra nogle ekstra features...

CPU forbruget eksploderer osse når der går en VNC client på.
Ikke med ultravncs driver ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login