mboost-dp1

Prog til at "splitte" .avi til mindre .avi?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
23. maj 2006 07:20
Jeg mangler et program til at splitte .avi-filer til mindre .avi-filer. Min makker hev film ind fra sit digitale videocam uden lige helt at tænke sig om. Så jeg har filer på 22mb, 4,9Gb, 5,6Gb og 9,4Gb. Rimelig ubrugelige at rokere rundt på... at få dem skåret over i stykker på f.eks. 4Gb ville gøre min verden nemmere. Så kan de håndteres af FAT, et rart format når man cykler mellem Linux & windows. Jeg ved at der findes programmer der kan få win til at håndtere f.eks. EXT2, men det er ikke optimalt i denne sammenhæng.

Jeg har også allerede SW til DVD-authoring, så jeg kunne jo sætte nogle timer af til at strikke dem sammen til fine dvd'er. Men det er tid jeg ikke har på denne side af efteråret, så en hurtig løsning ville blive værdsat.
Gravatar #2 - BurningShadow
23. maj 2006 07:31
Kast et blik på VirtualDub

Direct Stream Copy på både lyd og video, hvis du ikke ønsker at reencode filmen.
Gravatar #3 - Derfor
23. maj 2006 08:14
"Men det er tid jeg ikke har på denne side af efteråret"

Er det bare mig, eller er det ikke forår ?
måske er det bare mig der er lidt foran :D
Gravatar #4 - Spook
23. maj 2006 08:41
#2: Er det ikke noget med at VirtualDub lader dig gemme en bid af filmen seperat? Altså noget med at se en hvis del af filmen, og så sige "klip". Ville meget meget gerne have et program der lader mig definere at den skal splittes i bidder af max 4gb, og som så ellers kan passe sig selv...

#3: Jo, vi er i foråret. Hvis ikke ville du være bagude, ikke foran. Men jeg har ikke tid på denne side af efteråret. Det betyder at jeg ikke har tid før til vinter, altså på den anden side af efteråret.
Gravatar #5 - BurningShadow
23. maj 2006 09:41

Ahh, Ok... Jeg var på vej ud af døren, og overså at den skulle splittes efter størelse, og ikke efter tid.
Gravatar #6 - holmen
23. maj 2006 11:56
Jeg er meget sikker på at Blaze media pro kan. jeg er bare ikke sikker på om det er freeware.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login