mboost-dp1

Problemer med Internettet

Gå til bund
Gravatar #1 - malu05
24. jun. 2004 15:31
hey.... jeg er fanme træt af alt det her computer lort... Nu har jeg lige fået en Suse ind, på bagrund af mit sidste post...

Ok så nu har jeg Suse 9.5, NavynOS og Windows Xp pro (Sp 2 beta)

Der er bare 1 problem... når jeg åbner internettet på FireFox, Internet Explore eller NavynInet så går der et stykke tid hvor jeg kan surfe... lige pludslig skriver den at siden kunne ikke findes... og så skal jeg genstarte før at lortet virker igen.... hvad går der galt for det Windows, Linux, BSD shit?

ps. min internet opsætning er

1: Internet in; almidelig 512/512 Tele 2 Adsl
2: Switch; Deler min mors hjemme arbejdsstation og internet op
3: Router; Deler huset's internet op i Wlan(11mb) og Lan(2GBit)
4: Netkort; 2GBit namcon netkort i min pc...
(Vi køre med Fast Ip-adresse)

(har prøvet at pille mit nætkort ud med en trådløs doogle men det hjalp ikke!!!...

Hvad skal jeg gøre
Gravatar #2 - Gruesome
25. jun. 2004 03:28

Er der problemer i Lin/*BSD? Hvis ikke skal du jo nok kigge din Windows opsætning igennem.

(Det her er næsten ved at blive standard svar men...)

Check for spy/ad-ware! Det kan virkeligt fucke tingene op. At du har SuSE og NavynOS installeret burde ikke havde det mindste at gøre med hvad der sker i Windows. Og slet ikke noget i den retning.
Gravatar #3 - .dot
25. jun. 2004 09:30
#2 - Sådan som jeg læser det, har han problemer i både Win og Lin/*BSD
Gravatar #4 - Wolly
25. jun. 2004 10:26
Som jeg læser det har han flere problemer:

"har prøvet at pille mit nætkort ud med en trådløs doogle men det hjalp ikke"
Jeg ville bruge mine fingre til at pille netkortet ud med, og derefter sætte den trådløse doogle i computeren!

"hvad går der galt for det Windows, Linux, BSD shit"
Noget burde sige dig at det ikke er dine styresystemer den er gal med!

Nå men efter mine små svinere er det nok på sin plads med lidt hjælp.

1. Virker de andre computere på netværket??? Hvis ja, så skift netkort og kabler ud med dem fra en af de "raske" computere, og se om det så virker.

2. Har i en fast ip-adresse til deling eller en hver??? Køre routeren DHCP, eller har hver maskine statisk IP (lokal eller global)???

Som jeg ser det har du enten et dårligt netkort eller kabel, et sted på netværket, ellers er det din router der fucker up i det!
Gravatar #5 - malu05
25. jun. 2004 13:34
4#

Ups jeg mente:

har prøvet at pille mit nætkort ud og sætte en trådløs doogle i men det hjalp ikke! (altså istedet for Lan så Wlan)

>1. Virker de andre computere på netværket??? Hvis ja, så >skift netkort og kabler ud med dem fra en af de "raske" >computere, og se om det så virker.

Ja, alle andre virker. Og nej det hjælper ikke at skifte det ud

>2. Har i en fast ip-adresse til deling eller en hver??? Køre >routeren DHCP, eller har hver maskine statisk IP (lokal eller >global)???

Vi har 1 fast ip, men den bliver brugt af vores Workstation, så vi har en slags flydende IP

>Som jeg ser det har du enten et dårligt netkort eller kabel, >et sted på netværket, ellers er det din router der fucker up >i det!..

Jeg ved ike... nu er det sådan at hvis jeg køre med min messenger åben... så sker der intet og det hele virker som det skal... men så snart jeg åbner IE, FireFox eller NavynInet så crasher den iløbet af 2 min!
Gravatar #6 - Wolly
26. jun. 2004 10:21
men er det rigtigt antaget at du har fejlen på alle dine styresystemer?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login