mboost-dp1

Problem med 'System Idle Process'

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
29. jun. 2003 21:30

Hey dudes

Efter at have sat en ny maskine sammen, har jeg fået et ret træls problem mellem hænderne.

Når maskinen har kørt i en 3-4 dage bliver den pludseligt meget sløv, og under processes i min taskmanager, kan jeg se at 'System Idle Process' bruger 99% af min CPU.

Problemet opstår tilsyneladende tilfædigt, ligemeget hvilken software der arbejders med, og maskinens belastning.

En person jeg nævnte problemet for, mente at det kunne skyldes at der er et eller flere programmer der ikke unloader mine RAM efter endt brug.

Jeg vil derfor høre, om der er nogen der kender en Memory Manager til windows200, eller om nogen havde en ide om hvad der ellers kan være galt.

På forhånd tak.

w2k SP3
Gravatar #2 - Acro
29. jun. 2003 21:57
#1 @Xanthia:
Jeg er ikke sikker på om du mener det seriøst - eller det virkelig er i sjov, men 'System Idle Process' beskriver (som titlen også giver udtryk for) de ledige ressourcer. Der er altså tale om det tilgængelige, og ikke det der er i brug.
Gravatar #3 - DiZaster
30. jun. 2003 01:03
Hmm.. Kender til problemet fra min egen spand (med WinXP pro). Når den havde kørt nogle dage reagerede dem som du beskriver. Altså den brugte 99% af cpu kraften ifølge Windows task manager. Meget irriterende for den bliver ufatteligt sløv.

Fandt aldrig ud af hvorfor, men efter en reinstall har jeg ikke mærket til det siden.
Gravatar #4 - DUdsen
30. jun. 2003 09:25
#2 er du sikker på det er en beskrivelse af ledige resourcer og ikke en process der sørger for at cpu'en bruger minds mugligt strøm under linux har man noget der hedder kapmd der sørger for at CPU'en går i en slags dvale og ikke bare spilder clockcykler.
jeg junne forestille mig at "System Idle Process" har lidt den samme funktion.

Der er i det tilfælde tale om et regulært program der er gået i selvsving - det bør ikke ske slet ikke så dybt inde i grund systemet.

Kig på processens prioriteter Hvis den får højere prioritet end den absolut laveste så sæt prioritet ned. er det ikke problemet så dræb den.
Hvis det er et kendt problem er der sikkert en fejrettelse et eller andet sted på microsoft's hjemmeside.

Ps. jeg aner intet om w2k har aldrig brugt det ;-)
Gravatar #5 - Raenil
30. jun. 2003 10:59
Ja. Det er ikke System Idle's skyld, at han har problemer...

Saxet fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%...

System Idle Process - You cannot end this process from Task Manager.
This process is a single thread running on each processor, which has the sole task of accounting for processor time when the system isn't processing other threads. In Task Manager, expect this process to account for the majority of processor time.
Gravatar #6 - DUdsen
30. jun. 2003 12:03
#5 hvis der er en fejl i "System Idle Process" der gør at den går i en uendelig lykke ville resultatet netop værre det Xanthia beskriver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login