mboost-dp1

problem med sata raid

Gå til bund
Gravatar #1 - POHF_Monty
19. aug. 2004 10:09
jeg har en seagate 120 Gb hd og jeg vil gerne installer windows xp på den men hvem gang jeg går in i setupen og vil installere det så siger den bare at den ikke finder noget sata hd. også selvom den virker fint og jeg sagten kan finde den i dens bios. så vil den ikke finde den i setup..

/POHF_Monty
Gravatar #2 - amokk
19. aug. 2004 12:01
har du prøvet at installere driveren til SATA controlleren når winxp setup siger "press F6 to install thirt party drivers"?
Gravatar #3 - Viperaberus
19. aug. 2004 14:15
Nogle BIOS'er er ikke meget for at bootle på SATA diske hvis der også er IDE diske. Hvis du fjerner IDE harddisken i "boot order" burde det dog virke!

Dog er der en anden indstilling der skal slås til... Kan dog ikke huske hvad den hedder :-S (Vist nok noget i stil med "enable boot from other devices")
Gravatar #4 - POHF_Monty
19. aug. 2004 16:01
ja jeg har prøvet at pille den anden hd ud.. og trykke f6 ... men det virker ikke ??
Gravatar #5 - amokk
19. aug. 2004 16:11
heller ikke selv om du installerede driveren der fulgte med SATA controlleren?
Gravatar #6 - sKIDROw
23. aug. 2004 12:44
Du skal bruge driveren fra producenten.
Windows XP understøtter ikke S-ATA, og kan derfor ikke se disken før du hjælper den lidt.
F6 og vent på at den spørger dig, så trykker du S for Specify.
Så skal du bruge en diskette med driveren, nogen de færreste producenter vedlægger.
Så den bliver du selv nød til at lave.
Og nej den kan ikke bruge din CD-ROM... ;)
txtsetup.oem filen indeholder informationer om, hvad for filer du skal bruge.
Nogle gange er det nok blot at smide indholdet at WinXP mappen på CD'en ned på disketten.
Men så nemt er det så ikke altid.
Gravatar #7 - POHF_Monty
26. aug. 2004 07:14
okay tak for hjælpen... men det var jo bare et problem da jeg ikke kunne bruge de driver der følgte med min sata men har hentet dem på producentens hjemmeside og nu virker det ...
Gravatar #8 - sKIDROw
26. aug. 2004 18:02

Hvis blot du skulle bruge kontrolleren til ekstra diske, havde du heller ikke haft problemet før du havde installeret færdig... ;)
Men det er godt du fik det løst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login