mboost-dp1

Problem med .rar

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
23. apr. 2003 04:35

Jeg tager jævnligt en backup af mine vigtige data. Det gør jeg som oftest ved at pakke mine filer i winRAR, og så brænde en cd.

Nu er det triste så sket, at en af mine diske er stået af, hvorfor jeg nu har brug for at hente mit arbejde fra min .rar backup.

Mit problem er så, at jeg får en fejl; "The file "???" header is corrupt", når jeg forsøger at åbne min backup i winRAR. Her er tale om ca. en måneds arbejde som jeg nødigt vil miste, og de ting jeg har fundet om emnet på nettet har indtil videre ikke givet pote.

Så jeg ville lige høre om der skulle være nogen med erfaring med det her, eller hvis en skulle sidde med en god ide om hvordan jeg får trukket mine data ud.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Acro
23. apr. 2003 07:17
#1:
Den eneste løsning jeg kan forestille mig ville være at du fandt et program til at genskabe data fra en harddisk, og virkelig gav det et forsøg med selve harddisken - men måske kan et sådan program også bruges på CD'er (din fejl skyldes sikkert en ridse eller lign.) - jeg ved det ikke, men prøv.
Gravatar #3 - Xanthia
25. apr. 2003 09:05

Nu spørger jeg så, sikkert utrolig dumt, hvordan jeg skal få adgang en disk der er stået helt af. For det er den, jeg kan overhovedet ikke få nogen form for livtegn fra den ligemeget hvad :/.

Løsningen må bestemt være at 'gøre noget ved' enten cd-rommen eller selve .rar filen. Har bare ikke indsigt på det område til at vide HVAD der skal gøres :(
Gravatar #4 - thile
25. apr. 2003 11:23
Har du prøvet den repair funktion i winrar?
Winrar er et genialt program og kan i mange tilfælge genskabe tabte data fra beskadede arkiver.
Gravatar #5 - Xanthia
25. apr. 2003 19:02

Ja, det har jeg, desværre uden resultat.
Gravatar #6 - DiZaster
26. apr. 2003 09:57
Har du prøvet at åbne dine rar filer med et andet pakke program end WinRAR? Prøv feks. WinAce, som også sagtens kan åbne disse filer...
Gravatar #7 - Wolly
26. apr. 2003 10:06
Mener nu at WinAce og de andre bruger samme dll fil som WinRar men det er da er forsøg værd :-)

Jeg har haft nogle smadret rarfiler hvor det lykkes mig at åbne dem med File-Roller ( *nix program ) og jeg kunne extrackte nogle af filerne. Hvis du har mulighed for det så prøv evt. at extracte dem under *nix og ser hvad der sker...
Gravatar #8 - Xanthia
26. apr. 2003 10:11

WinAce finder ikke en brik heller.

Men flere af mine kammerater kører med diverse *nix, så vil lige spørge dem om de kender til programmet File-Roller :)
Gravatar #9 - Wolly
26. apr. 2003 10:20
@ Xanthia

Sorry udtrygte mig nok ikke klart nok... File-Roller er ikke programmet der extracter filerne, det er blot et interface til urar... Så det behøver ikke at være file-roller man bruger :-) Hvilket som helst pakkeprogam til *nix ville formodenligt have gjort det samme...
Gravatar #10 - buldog
6. maj 2003 05:52
#3 Xanthia
1) Du må fysisk have 2 harddiske monteret i din PC. Her kan du sagtens dele begge diske op i x-antal partioner.
2) Du kan nu bruge f.eks. Norton Ghost til at lave et spejl (en komplet backup) af en hvilken som helst HD. Ghost kan komprimere i 3 niveauer - og kan f.eks. presse 2,5 GB ned til ca 650 MB (=som kan brændes på en skive)

Jeg har brugt dette system i over 2 år - og det har reddet min bagerste del adskillige gange -
Gravatar #11 - Xanthia
6. maj 2003 08:07

Tak for tippet mester, men det hele er egentligt ret ligemeget nu. Jeg har nemlig haft indbrud forrige weekend og de stupide mongoler huggede sgu min puter :(.

Så nu må jeg bare vente på at forsikringen udbetaler et beløb til mig, og så starte forfra på de sidste 3½ måneders arbejde.
Gravatar #12 - buldog
6. maj 2003 08:53
SA¤¤#&%!-SURT
Har også prøvet - det tog 4 måneder før jeg var "med" - Du fik forhåbentlig lov at beholde dine CDere? ( idioten hos mig tog mine med - OG SOLGTE DEM til en 5'er stykket - til nogle børn i den skole hvor jeg var skolelærer - HVOR dum kan man være?) :-)
Gravatar #13 - Xanthia
9. maj 2003 09:04

Udover en cd-rom med billeder fra en studietur i Prag (!?)har jeg ikke mistet cd'er.

Det der foruroliger mig mest ved indbruddet er, at de satans tabere udover at have fjernet alt det man normalt hugger ved et indbrud, også er rendt afsted med 3 par strømper, alle mine teskeer og mit paprika. No shit. Jeg mener, hvad i helvede er det for nogle syge mennesker der har en sådan tankegang, der er jo absolut ingen logik i det??

Mit tilfælde er ikke engang enestående, der har nu været 3 indbrud på 2 uger på den vej jeg bor, det ene sted kan jeg nævne at de bl.a. har brudt ind i en tørretumler og har hugget 3 par bukser. Helt meningsløst. Hvad satan bliver det næste?? Vender de alle bøgerne i ens reol om, eller fylder de køleskabet med mælk??
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login