mboost-dp1

Powerbook uden MacOS

Gå til bund
Gravatar #1 - west
4. apr. 2005 00:20
Hi all ..

Jeg kunne godt mistænke mig selv for at blive træt af MacOS relativt hurtigt .. derfor skal min nye Powerbook (?) helst kunne køre Linux eller tilsvarende på en fornuftig måde.

Google har ikke været særlig hjælpsom idag, det handler mest om tips til kerne 2.4/2.5 og den slags ... gammelt stads. Ikke noget entydigt virker/virker ikke.
Nu er jeg også træt, skal tidligt op imorgen, og skal helst have bestilt skidtet inden for den næste dags tid.

Så hvis nogen har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer, er jeg meget interesseret !

Dvs. kører skidtet, og er der ting man skal passe på i den sammenhæng ?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Gruesome
4. apr. 2005 06:21
Ved Ubuntu har en PPC version, så du kan da tage at kigge i deres Macforum her.
Gravatar #3 - hundeboll
4. apr. 2005 12:22
Ved ikke om du kender til linux i forvejen, men hvis du er frisk på at lære og ikke har noget imod at læse dokumentation, så kan jeg kun anbefale Gentoo Linux

Kender ikke til at køre det på PPC, men du kan vel få et overblik her.

Held og lykke!
Gravatar #4 - BurningShadow
4. apr. 2005 12:39
Da jeg havde Mac, brugte jeg YellowDog Linux. Det er dog ved at være et par dage siden. Det var dengang YellowDog og LinuxPPC var de eneste der kørte på iMac ;)
Gravatar #5 - carb
4. apr. 2005 14:54
Hvis maskinen bruger airport extreme (wifi), så skal du ikke regne med at kunne bruge det, da der ikke eksisterer nogen driver til det :-( (almindelig airport er understøttet)

Flash er et mareridt at få til at fungere, så det har jeg næsten glemt eksisterer :-)

Derudover er der ikke nogen nævneværdige problemer.
Jeg har haft mest held med en gentoo installation. Det swinger bare.

Gentoos forum er som altid en guldgrube af tips og tricks:
http://forums.gentoo.org/viewforum-f-24.html?sid=6...
Gravatar #6 - west
4. apr. 2005 15:34
Thank you all !

I hvert fald Gentoo's forum burde jeg selv have tænkt på ..
Men jeg var lidt bombet efter en hård weekend :P

Det ser jo ud som om Linux kører okay på det skidt ?
Ellers er MacOS jo også en Unix, kom jeg lige i tanker om ..
Så helt galt kan det jo ikke gå :)

Nå, næste dillemma ... 12" eller 15" ?? :D
Gravatar #7 - Gruesome
4. apr. 2005 18:15

Så vidt jeg kan se, så er der en _del_ flere rare ting med i 15" versionen, også selvom man sammenligner med den dyre 12". Tilgengæld fylder den jo så det mere, hvilket kan være lidt træls...

Ville selv købe en 12" iBook, men det er også fordi jeg er så fattig :D.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login