mboost-dp1

.pdf til .doc

Gå til bund
Gravatar #1 - Kennedy
18. jun. 2006 12:22
Hej

Jeg skal gennemrette et dokument, hvilket dog forvolder mig problemer idet dets format er .pdf. Hvilket program vil i umiddelbart tilråde at bruge for konverterer .pdf til .doc?

Programmet skal helst være gratis eller have en trial-funktion da dette formentligt kun er et engangs tilfælde...

Kennedy
Gravatar #2 - andresen
18. jun. 2006 15:22
Om så du var villig til at betale 100.000 kr for det, så kunne du stadig ikke finde et program, der kan løse den opgave at konvertere .pdf til .doc med et brugbart resultat. Det er en uhyre kompliceret opgave, og de forsøg jeg har set på det har i hvert fald været ubrugelige. Hvis det bare er tekst og et par billeder kan teksten markeres i Adobe Reader og kopieres over i Word og tilsvarende kan billederne markeres og kopieres over. Men resultatet er generelt grufuldt...

En kvik søgning på Google fandt dog dette, så du kan da forsøge, hvis du har lyst.

Mht.gennemretning af et pdf dokument er "pdf annotation", de bedste søgeord på Google. Der findes masser af betalingssoftware, der kan gøre dette storartet og en god del af det har vist trial-funktion. Om der findes gratis software ved jeg desværre ikke. Sig til hvis du finder noget. :)
Gravatar #3 - Acro
18. jun. 2006 15:34
#1 Kennedy:
Hvis du skal læse korrektur på dokumentet, så kan du vel bare bede forfatteren om at sende dig dokumentet i et andet format?
Gravatar #4 - Kennedy
18. jun. 2006 18:36
#2 Lidt det jeg frygtede! men tak for hjælpen anyways... :)

#3 Ja, se der rammer vi jo lidt problemet. Forfatteren har desværre fået slettet dokumentet(!), så det er en smule problematisk. (Baggrunden for udråbstegnet er at det er mig selv der er forfatter...)
Gravatar #5 - Bjørn
18. jun. 2006 18:50
Hvor meget drejer det sig om?

En anden mulighed er at printe det, og så scanne det ind igen hvor du vælger at gemme i et .doc - Således det automatisk bliver læst ind eller gemt i et word dokument. For det meste går det meget godt, men husk at kigge det igennem.

Det kan ihvertfald spare dig for lidt tid. Men afhænger igen af dokumentets format/type ect. Er det simpel tekst skulle det gene gå
Gravatar #6 - hgul
18. jun. 2006 18:56
#4 Du kan evt. sende dokumentet til mig. Med Adobe Acrobat Professional har jeg mulighed for at gemme i .doc.
Gravatar #7 - andresen
18. jun. 2006 19:32
#6 hgul
Har du prøvet det. Med et brugbart resultat?
Gravatar #8 - hgul
18. jun. 2006 19:35
Jeg har lige gjort det med et 157 siders PDF dokument, og udover, at den ikke er så glad for indholdsfortegnelsen, og de sektionsskift der var i PDF'en åbenbart ikke er taget med, så har den egentlig gjort jobbet OK. Selv billeder er kommet rigtigt med.
Gravatar #9 - DUdsen
19. jun. 2006 08:49
#5 Det ville værre den besværlige vej Ghostscript og pdftotext kan bringe dig noget af vejen, og nogen gange tillader Acrobat Reader at man copy/paster fra en PDF fil.
Gravatar #10 - Bjørn
19. jun. 2006 10:03
Meget muligt. Men hvad jeg forstod af #2 så var det næsten umuligt. Men det er det jo så ikke helt alligevel kan jeg forstå...

Hvis det nu kun drejede sig om et par sider så var det jo en alternativ løsning.

#andresen
Hvorfor er mit indlæg #5 "sjov"
Gravatar #11 - andresen
19. jun. 2006 10:17
#10 Bjørn
Hvorfor er mit indlæg #5 "sjov"
Heh, det forekommer mig unægteligt temmeligt bagvendt at printe noget ud med det ene formål at scanne det ind igen...

Jeg har engang prøvet at konvertere en pdf til doc med et mildt sagt ubrugeligt resultat, og hvis jeg ikke husker helt galt, var det med Acrobat Standard. Men det er et par år siden, så det kan jo være de er blevet bedre til det. En anden mulighed er måske, at det har betydning, hvordan pdf'en er lavet? Den jeg prøvede med var lavet i Latex. Ved det ikke..
Gravatar #12 - Kennedy
19. jun. 2006 11:29
Kunne en mulighed være at bruge et OCR program? ABBYY FineReader etc.. Nogen som har erfaring med dette?
Gravatar #13 - Bjørn
19. jun. 2006 23:01
Ja vil ikke argumenterer mod at det er en besværlig proces at gå fra digital til analog til digital. Men som du selv skriver så er det ikke lykkes for dig at kunne konvertere .pdf til .doc med et brugbart resultat, ergo den alternative løsning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login