mboost-dp1

PDC til word og omvendt (GRATIS)

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
11. mar. 2009 22:01
Hey

EDIT: PDF til word. ikke pdc sry

Nogle der kender et rigtig godt gratis program ?

prøvede 2 stks men de var lidt ringe, så prøvede jeg med et der koster penge(trial), det virkede virkelig godt ;D men har sq ikke råd

pht
Gravatar #2 - kimx
11. mar. 2009 22:13
Fra word til pdf kan der kan du bare bruge en pdf printer som cutepdf.
Gravatar #3 - vandfarve
15. mar. 2009 11:53
#1 Der findes vist ikke et gratisprogram, der kan konvertere PDF til DOC. Jeg tvivler stærkt på, at der overhovedet findes et program, der kan gøre det, da jeg endnu ikke har set den funktion i Adobe Reader Professionel.
Gravatar #4 - Emil Melgaard
15. mar. 2009 12:29
#1: Word dokumenter er slet ikke bygget op på samme måde som pdf-filer. Jeg tror f.eks. ikke at der i en pdf-fil er forskel på en tekstboks, en tabel og et billede. Den har ihf. ikke mulighed for at se om noget tekst skal stå i en header, eller om det bare står øverst på hver side.

Hvis du går ind i din pdf-fil og trykker Ctrl+A, Ctrl+C og derefter går ind i et tomt Word dokument og trykker Ctrl+V vil du få den formaterede tekst kopieret ind, og jeg tror ikke at det kan gøres meget bedre end det.

Jeg har lige prøvet det med nogle forskellige pdf-filer, og i de fleste tilfælde får jeg et ganske udemærket resultat, men billederne bliver du nødt til at kopiere ind ét af gangen.
Gravatar #5 - shantri
15. mar. 2009 12:47
vandfarve (3) skrev:
#1 Der findes vist ikke et gratisprogram, der kan konvertere PDF til DOC. Jeg tvivler stærkt på, at der overhovedet findes et program, der kan gøre det, da jeg endnu ikke har set den funktion i Adobe Reader Professionel.

Men trods tvivl findes der nu flere programmer derude. Able2doc er et af dem.

Men evt. råd her:

http://www.freewaregenius.com/2008/03/28/how-to-co...

Koolwire laver et flot resultat, dog er alt relativt. Som der også nævnes i artiklen, hvis der er for mange layers af billeder fucker det nogle af områderne op, tekst dog intet problem. Har selv brugt Koolwire til business use :)
Gravatar #6 - Svindleren
15. mar. 2009 14:27
takker alle sammen ;-D

blev lidt klogere
Gravatar #7 - izym
15. mar. 2009 15:58
Jeg står faktisk med samme problem. Jeg har fundet nogle programmer der virker nogenlunde, men så snart der er matematik indblandet går det helt galt.

Jeg bruger foresten LaTeX til at lave PDF filerne. Hvis nogen har en måde, at få lavet LaTeX om til doc ville jeg blive ekstremt glad.
Gravatar #8 - stevns
15. mar. 2009 21:01
vandfarve (3) skrev:

Altså jeg har lige sidet idag og fået Adobe Acrobat til at "finde" tekt i de indscannet bøger jeg nu har i PDF format. Og man kan jo altid bare markere og så copy/paste fra Acrobat over i word. Derfor jeg gjorde det, så er man fri for at side at skrive det hele over, hvergang man skal bruge et stykke tekst fra bogen. Og dette gør også at det er muligt at søge i pdf dokumentet, og highlight tekst hvis det er vigitgt. Må sige den funktion virker sindsygt godt :)

Edit:

Der er et gratis plug-in til word 2007 (som MS har lavet) så man bare vælger gem som PDF. Der følger også et lidt mere pro plug-in med til Acrobat.

Og som andre siger, findes der PDF printere. De virker bedere til nogle formål.
Gravatar #9 - vandfarve
16. mar. 2009 08:30
#8 Okay, jeg kan godt se fejlen i mit indlæg, men hvis du læser #1 ordentligt (og også min tekst), så vil du opdage, at der menes DOC til PDF, så dit indlæg er ikke forfærdelig relevant. :P

Og nej, igen, det hjælper ikke forfærdelig meget at copy/paste, hvilket der også bliver klargjort i teksten.
Gravatar #10 - izym
16. mar. 2009 22:16
#9 Der står jo faktisk "og omvendt".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login