mboost-dp1

Pc-breakdown

Gå til bund
Gravatar #1 - borntobattle
10. nov. 2008 08:28
Hej min pc er gået fuldstændig i sort. for at gøre en lang historie så kort så mulig : den har kørt tilfredsstillende i ca. 3 år, inden for den seneste tid begyndte der at dukke farvede "prikker" op på skærmen + jævnlige crashes når jeg gamede online eller bare surfede. jeg besluttede mig for at reinstallere windows, men det blev det faktisk bare dårligere af. har her i weekenden haft den reinstalleret 5-6 gange uden held-haft alt ude og ind igen, opdateret diverse drivere. til sidst- altså idag kan jeg kun lige starte den inden den går i spat. den viser små "glimt" af skrivebordet i et halvt sekundt og går derefter i sort igen. Min pc består af amd-athlon 64x2 4200+ dualcore, 2gb ram geforce 7900gt. Kan nogen mon hjælpe ? måske noget med reset bios eller ?

Håber på svar, er helt forsvarsløs uden min amd
Gravatar #2 - Plimmer
10. nov. 2008 08:38
Lyder som grafik kortet er røget, måske din PSU. Hvis du har et gammelt kort eller kan låne et så prøv at skift det ud.
Gravatar #3 - NioBe
10. nov. 2008 11:32
Er enig med #2
Det kunne godt lyde som om at det var graffikkortet...
Gravatar #4 - trylleklovn
10. nov. 2008 11:42
Det kan også være grafikkortets køler bare er blevet så støvet, at den bliver overophedet med det samme. Prøv at rense den. Evt. med trykluft på dåse, eller endnu bedre, skru den af grafikkortet og rens den i alle kroge.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
10. nov. 2008 11:46
...og så lave en SAOSI når du nu har låget af maskinen.
Gravatar #6 - borntobattle
10. nov. 2008 11:49
tak for svar, har netop også mistænkt mit grafik kort, har derfor haft det ude og støvsuge det ( og hold op hvor var der meget skidt..men lige lidt hjalp det da jeg satte det i igen ) kan det virkelig være "brugt op"? har self. været brugt meget men er da "kun" 3 år
alle blæsere kører som de skal. ved så ikke helt med det på selve grafik kortet da det er svært at se
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
10. nov. 2008 11:50
Blæserne kører for det meste fint nok, problemet ligger i at køleprofilerne er stoppet med støv så der ikke opstår cirkulation.
Gravatar #8 - borntobattle
10. nov. 2008 11:54
hmm, ok men altså har fjernet 5 ton støv og skidt fra kortet..mener du jeg skal gå extra til den og evt. skrue noget af og se om jeg kan rense noget inde på kortet ?
Gravatar #9 - trylleklovn
10. nov. 2008 11:56
Pas på med støvsugeren, da den kan skabe statisk eletricitet, som kan grille komponenter i maskinen.

Hvis du overhovedet ikke har renset maskinen i 3 år er der en ret stor sandsynlighed for, at der simpelthen sidder støv hårdt fast steder hvor luften skulle trækkes igennem, i kølerprofilen.

Det er min erfaring at et grafikkort godt kan ophøre med at fungere, også inden for 3 år, men umiddelbart har jeg kun oplevet at det så helt er ophørt med at fungere og altså ikke virker delvist som du beskriver.

Derimod har jeg oplevet det du beskriver i tilfælde hvor grafkkortet var overophedet.
Gravatar #10 - borntobattle
10. nov. 2008 12:00
jo jo har skam gjort hovedrent mange gange, dog nok ikke på selve grafik kortet, trode derfor jeg havde løst problemet da jeg fjernede skidet fra det. men prøver lige at gøre som du siger med at skrue den af kortet og rense den seperat, men tusinde tak for svar i hvert fald. nu arbejder jeg da ud fra at det er det kort den er gal med :)
Gravatar #11 - borntobattle
10. nov. 2008 12:57
øv. hjalp ikke. havde hele køle-dimsen af og skilte den ad også og rensede totalt. men stadig det samme.-sjov detalje når windows starter op-der hvor den loader xp. øverste halvdel af skærmen er fin men fra midten og ned fyldt med en masse farvede prikker
Gravatar #12 - Plimmer
10. nov. 2008 22:55
Så skal du jo bare spille spil hvor man kan spille dual screen! Du er sikker på at vinde hver gang. :P

Lidt seriøst dog, det der kan kun være dit grafik kort eller monitor. Mine penge ville være på grafikkortet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login