mboost-dp1

Paint fucker :/

Gå til bund
Gravatar #1 - WqazR
2. okt. 2005 14:14
Hey

Jeg ved ikke lige hvad jeg har lavet, men hver gang jeg prøver at åbne paint får jeg en melding på at mspaint.exe har fundet en fejl og lukkes. Så kan jeg trykke send fejlmeldelse eller undlad send.

Jeg har prøvet med genstart.
Jeg har prøvet med geninstallering af paint via tilføj/fjern programmer.
Jeg har prøvet at få tilsendt mspaint.exe af flere venner.

MEN ingen af delen har virker

Hvad kan jeg gøre?
Gravatar #2 - BurningShadow
2. okt. 2005 14:16
Du finder ud af hvilke DLL'er paint bruger, og så får du dem tilsendt.
Gravatar #3 - WqazR
2. okt. 2005 14:33
Hmm hvordan finder jeg ud af hvilken dll der bliver brugt?
Gravatar #4 - BurningShadow
2. okt. 2005 15:02
Se, det er et godt spørgamål. Havde jeg haft svaret, så havde jeg skrevet det i #2 ;-)

Så lang rækker min Windows viden ikke.
Gravatar #5 - WqazR
2. okt. 2005 15:26
Nå ja det havde du vel :P
Gravatar #6 - WqazR
2. okt. 2005 15:46
En ven tror den hedder msoeacct.dll fordi han højre klikkede på paint og trykkede find placering..
Gravatar #7 - demiurgos
2. okt. 2005 15:51
#6 (WqazR)
Nu er jeg ikke klar over hvor præcise beskrivelserne af dll-filer faktisk er, men msoeacct.dll beskrives som "Microsoft Internetkontostyring." Hvordan er din ven i øvrigt nået frem til lige præcis den? Der er jo massevis af dll-filer i den mappe hvor mspaint.exe startes fra!
Gravatar #8 - WqazR
2. okt. 2005 16:29
Hmm.. jah det er rigtigt. Ved ikke lige hvordan har 100% fandt den, men ved du hvilken det er så?
Gravatar #9 - amokk
2. okt. 2005 17:39
Prøv at lave en restore,repair eller hvad det hedder fra windows-CDen, så kopierer den alle windows-filerne ind igen, og herefter installerer du bare service packs og opdateringer igen
Gravatar #10 - WqazR
2. okt. 2005 18:04
amokk, mister jeg så ikke alt mit valgte tema, menulinje indstillinger osv. osv.??
Gravatar #11 - amokk
2. okt. 2005 18:56
ikke så vidt jeg husker, dine brugerdata bliver bevaret men alle filer som er en del af windows bliver kopieret ind igen og hardware bliver detected igen
Gravatar #12 - m_abs
2. okt. 2005 20:39
Indsæt windows cd'en i drevet og kør
"sfc /scannow" fra kør i menuen start. Det tjekker om nogle system-filer er ændret(uden at skulle være det) og kopier dem ind igen.
Så burde det være lige til.
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
2. okt. 2005 20:49

Hvilken Windows-version?

Men ellers, i XP, prøv:

Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > Tilføj/fjern Windows komponenter > Tilbehør og funktioner > Tilbehør

Så kan du afinstallere Paint, og prøve at geninstallere det. Burde man også kunne i tidligere versioner af Windows, men er ikke sikker.
Gravatar #14 - amokk
2. okt. 2005 20:54
#13 du har vist hacket lidt rundt i din windows, pr default kan man ik vælge alle standard-tingene til og fra, det har man ik kunnet siden win2k
Gravatar #15 - Mort
3. okt. 2005 06:38
#14: I min WinXP Professional kan jeg godt vælge paint fra under Add/Remove programs (Og på den måde installere den igen bagefter).

Skal du finde ud af hvilke Dll'er et program bruger, kan du benytte Dependency Walker ( http://www.dependencywalker.com ). Jeg vil dog ikke anbefale dig at begynde at slette dine Dll'er, så hellere geninstaller din seneste service pack eller foretag en repair af din Windows.
Gravatar #16 - WqazR
3. okt. 2005 20:16
#15 det med tilføj og fjern har jeg prøvet mange gange, hvordan installere man serkive pack2 igen? Og mister man data ved det?
Gravatar #17 - Mort
3. okt. 2005 20:48
#16: Under Add/Remove programs kan du finde WinXP Service Pack 2 (Jeg regner med at du kører WinXP siden du bruger SP2) så du kan afinstallere den. Efter du har afinstalleret den kan du så geninstallere den igen. Forhåbentlig hjælper det på problemet.

Du vil ikke miste data ved afinstallation af din Service Pack, men som altid bør du tage backup af dine data inden du laver den slags.

Inden du begynder at geninstallere din Service Pack bør du selvfølgelig checke om du er fri for virus. Har du ingen virus scanner kan jeg anbefale den gratis fra http://housecall.trendmicro.com .
Gravatar #18 - WqazR
4. okt. 2005 16:34
#17 Ja jeg bruger WinXP

Jeg har lig tjekket med housecall der var ikke noget.

Hmm backup, har du et link til en billig ekstern hdd?
Gravatar #19 - Mort
5. okt. 2005 06:30
Gravatar #20 - peter_m
5. okt. 2005 08:56
#14 øhh...det kan man da...nu har jeg aldrig haft Home edition af Xp, men man har da altid kunnet afinstallere standard pakkerne gennem tilføj/fjern i Xp Pro?

http://monnike.dk/images/xp_shot.jpg
Gravatar #21 - WqazR
5. okt. 2005 12:00
#19 jeg er ikke inde i priser, kvalitet osv. kunne du evt. finde en?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login