mboost-dp1

Overvågning

Gå til bund
Gravatar #1 - daniello3700
3. jan. 2007 11:19
Jeg vil hører om jeg kan hjælpes med at finde et program der kan tjekke om der er andre der sidder og trække på mit net, TDC siger der ikke skulle være noget galt, men det kører ikke som det skal? Kan jeg finde ud af det på nogen måde?
Gravatar #2 - BurningShadow
3. jan. 2007 11:27
Ind i mellem falder hastigheden voldsomt, eller hvad?
Gravatar #3 - daniello3700
3. jan. 2007 11:50
Nej det er stort set hele tiden, det er fordi jeg kører på trådløs, og har ikke lige fået den sikret, ved godt at jeg skulle have gjord det, men jeg vil gerne finde det, men vil gerne finde ud af hvem det skulle være hvis der er nogen på!
Gravatar #4 - buch
3. jan. 2007 11:52
Hva med at hive det trådløse fra, og så bruge din egen forbindelse via kabel og se om problemet stadig er der.
Gravatar #5 - daniello3700
3. jan. 2007 12:20
Det er det ikke... Jeg har prøvet.. Så ejg er ret sikker på at der er en
Gravatar #6 - hgul
3. jan. 2007 14:34
Hvad med bare at sikre forbindelsen nu? Selvom du finder macadressen på en person der evt. bruger det, så kan den jo ikke bruges til at opspore personen.
Gravatar #7 - buch
3. jan. 2007 15:03
Nu du aligevel godt kan lide at dele din forbindelse, så køb da en fon router i stedet ;)
Gravatar #8 - Zehnox
3. jan. 2007 15:14
Just at second.. Du siger at du HAR prøvet at køre med "rent" kabel, dvs direkte fra modemmet til din comp? og så er det stadig langsomt?

For hvis du har prøvet det, så kan der jo umuligt være en på samtidigt???

Så er der to muligheder:
1. TDC tager røven på dig, og leverer ikke det du betaler for
2. Din PC er fucked og skal formateres :D
Gravatar #9 - Mort
3. jan. 2007 16:28
Hvis det skete for mig ville jeg installere en network monitor og se hvad der skete på netværket, men det kræver at din computer kan se alle pakker på netværket.

Bruger du en wireless router vil de pakker de andre brugere sender ikke blive sendt videre til dig, så der virker den løsning ikke, ligesom det ikke vil virke hvis du har en almindelig router siddende på en switch i stedet for en hub.
Gravatar #10 - DUdsen
3. jan. 2007 18:49
med wireless kortet i promicues mode og med et program som etherape kan du se alt trakfik.

#9 801.11 wireless er som standard one channel hvis du har nøglen du kan se alt hvad der sker på netværket med et wireless kort, selve 801.11/g

den logiske arkitektur af en alm wireless router med er at routeren sidder mellem internettet og en switch bag den switch sidder en wireless hub med 128 eller 255 porte. det er selvfølgeligt forudsat standard 801.11b PSK wireless.

Mange wireless router(læs linksys) kan logge trafik så du kan sikker også bruge den.

#6 selvfælgeligt kan man med det rigtige udstyr spore den ulegitime sender(atså selve hardwaren), simpelt hen ved at triangulere hvor signalet kommer fra.
Gravatar #11 - kinaholm
3. jan. 2007 19:56
#10 - retter lige dit indlæg, det hedder 802.11 - ikke 801.11 ..
Gravatar #12 - daniello3700
3. jan. 2007 20:20
Det er sku nok bare TDC der tager røven på mig, jeg må bare hæve stemmen lidt næste gang jeg snakker med dem... hehe
Gravatar #13 - MiniatureZeus
4. jan. 2007 11:39
Hvis du får en TDC teknikker ud, så sørg for at du på skrift får en bekræftelse på at du ikke skal betale (hvis du da ikke skal det) hos kundeservice. enten kan de faxe den med det samme, eller sende med post. Det er et helvede at overbevise overfor dem bagefter at man havde en mundtlig aftale vedr. at man ikke selv skulle betale.. har prøvet det 2 gange nu... den sidste gang havde jeg dog en elektronisk fax hvorpå der stod at det var TDC selv som skulle betale for opsætningen af kabelstik..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login