mboost-dp1
OS X Software, bog layout / publishing
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey.
Jeg kigger lidt rundt paa nettet efter et program til at lave et ordentligt layout paa en bog.
Kan ikke rigtigt finde noget brugbart og synes ikke helt at Pages giver mig nok muligheder med paragraffer etc.
Er der nogen her der kender noget OS X software der er designet til udgivelse og layout af boeger?
-FiDo
Jeg kigger lidt rundt paa nettet efter et program til at lave et ordentligt layout paa en bog.
Kan ikke rigtigt finde noget brugbart og synes ikke helt at Pages giver mig nok muligheder med paragraffer etc.
Er der nogen her der kender noget OS X software der er designet til udgivelse og layout af boeger?
-FiDo
LaTeX har en stejl indlæringskurve ja, men hey, du er vel ikke Newz-bruger for ingenting? :-)
Spøg til side. Der er sikkert mange programmer, der er væsentligt mere brugervenlige, men jeg kender ikke rigtig så meget andet, da LaTeX opfylder mine behov ganske glimrende.
Hvad er det helt konkret du efterspørger, som general purpose tekstbehandlingsprogrammer som f.eks. Pages ikke kan give dig?
LaTeX har en stejl indlæringskurve ja, men hey, du er vel ikke Newz-bruger for ingenting? :-)
Spøg til side. Der er sikkert mange programmer, der er væsentligt mere brugervenlige, men jeg kender ikke rigtig så meget andet, da LaTeX opfylder mine behov ganske glimrende.
Hvad er det helt konkret du efterspørger, som general purpose tekstbehandlingsprogrammer som f.eks. Pages ikke kan give dig?
Bedre kontrol over styles, er nok det jeg primaert efterspoerger, men har efterhaanden faaet tweaket Pages til at give mig det look jeg gerne ville have.
Ville bare hoere om folk kendte et eller andet magisk program som jeg ikke havde hoert om :P
Men meh, jeg burde nok fokusere mere paa at starte WriteRoom og komme videre :P
Bedre kontrol over styles, er nok det jeg primaert efterspoerger, men har efterhaanden faaet tweaket Pages til at give mig det look jeg gerne ville have.
Ville bare hoere om folk kendte et eller andet magisk program som jeg ikke havde hoert om :P
Men meh, jeg burde nok fokusere mere paa at starte WriteRoom og komme videre :P
Skulle ellers lige til at nævne Quark også :D
Nå men InDesign er lavet til producere trykte medier med, der i blandt bøger.
Nå men InDesign er lavet til producere trykte medier med, der i blandt bøger.
InDesign ser ikke just ud til at vaere designet med boeger i baghovedet.. Naermere artikler og flyers.
Hvis du er hurtig og kan nå at skrive den på 30 dage, kan du jo hente en trail af InDesign eller Quark...
Eller bruge OpenOffice Writer (vejl. til Writer) .
/3214n.
Eller bruge OpenOffice Writer (vejl. til Writer) .
/3214n.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.