mboost-dp1
OS X Lion -> 10.7 HDD i ny laptop, kan ikke boote
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey folkens.
Hurtigt spoergsmaal som jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa og jeg afventer stadig Apples svar fra vores account manager.
Jeg har 2 13" laptops.
1 med SSD, 1 uden.
Vi kalder dem hhv. A og B.
Jeg har nu taget SSD fra A og sat i B og HDD fra B og sat i A.
Der er et hardware problem paa A, som goer at laptoppen ikke vil gaa ud af sleepmode.
Jeg proever at skifte hdd, for at se om det er ssd'en der er problemet.
A vil ikke boote OS X installationen fra B.
Den melder blot at harddisken er laast.
Der er ikke brugt FileVault, det er fabriksinstallationen af OS X Lion.
Denne omskiftning har vi benyttet meget her i firmaet og min tanke nu, er at Apple er begyndt at laase installationen til det hardware der installeres paa.
Er der nogen herinde der har vaeret ude for det eller hoert om noget i den her stil?
/fido
Hurtigt spoergsmaal som jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa og jeg afventer stadig Apples svar fra vores account manager.
Jeg har 2 13" laptops.
1 med SSD, 1 uden.
Vi kalder dem hhv. A og B.
Jeg har nu taget SSD fra A og sat i B og HDD fra B og sat i A.
Der er et hardware problem paa A, som goer at laptoppen ikke vil gaa ud af sleepmode.
Jeg proever at skifte hdd, for at se om det er ssd'en der er problemet.
A vil ikke boote OS X installationen fra B.
Den melder blot at harddisken er laast.
Der er ikke brugt FileVault, det er fabriksinstallationen af OS X Lion.
Denne omskiftning har vi benyttet meget her i firmaet og min tanke nu, er at Apple er begyndt at laase installationen til det hardware der installeres paa.
Er der nogen herinde der har vaeret ude for det eller hoert om noget i den her stil?
/fido
fjerne... laasen?
Hvordan skulle det fungere?
Den ville end ikke lave Repair disk, eneste loesning var at formatere den og installere igen. Det er bare lots of wasted effort.
Derudover saa var der ingen problemer med at koere recovery delen fra hdd'en, det virkede helt fint.
fjerne... laasen?
Hvordan skulle det fungere?
Den ville end ikke lave Repair disk, eneste loesning var at formatere den og installere igen. Det er bare lots of wasted effort.
Derudover saa var der ingen problemer med at koere recovery delen fra hdd'en, det virkede helt fint.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.