mboost-dp1

OS? Til PS3?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
16. nov. 2008 14:59
Hejsa! Har fået updatet min ps3 til en ny version 2.52, har fundet en ny funktion (Installerer andre operativsystemer) Hvad menes der ved det? Kan jeg bare installere Windows på den? Hvordan? Er der nogen der har erfaring ved at installer andet OS på en ps3?

TAK :)
Gravatar #2 - BurningShadow
16. nov. 2008 15:21

Jeg tror ikke at Microsoft har en version af Windows der kan køre på Cell CPU'er.

Faktisk er der ikke overvældende mange OS'er til Cell, men du skulle kunne finde nogle Linux distroer, hvis du har mod på det.
Gravatar #3 - Yulik
16. nov. 2008 15:38
ok tak :D men vis jeg installer linux for eksmpel så kan jeg vel stadig godt spille ps3 spil ik, og hvad med almindelig pc spil? :P
Gravatar #4 - zin
16. nov. 2008 15:59
#3: Det er ikke så nemt som det eventuelt kunne lyde, men du kan installere Linux på en PS3. Hvis du kan få linux på den, kan du få wine eller lign. på den. Kan du få wine på den kan den spille mange forskellige spil, som en alm. PC også kan, men at få den til det kan være en god udfordring. Eller måske endnu bedre sagt: Den *burde* kunne alt det... Men det er ikke sikkert.
Gravatar #5 - Yulik
16. nov. 2008 16:07
ok tak for svaret har fundet en Linux os til en ps3 (Yellow Dog Linux 6.1 DVD for PS3)
Gravatar #6 - arne_v
16. nov. 2008 16:13

Hvis du installerer Linux på den vil du ikke kunne spille dine normale PS3 spil.
Gravatar #7 - engfeh
16. nov. 2008 16:13

Wine i sig selv er vel ikke nok, det er jo netop ikke en emulator. Måske kan man installere Windows på en emulator på Linux på PS3's hypervisor på PS3'en, meeen.... Det bliver ikke en god oplevelse! Specielt ikke med kun 256 MB RAM og ingen 3D-acceleration.
Gravatar #8 - jeldtoft
16. nov. 2008 16:31
Og for lige at gøre det klart, så er det ikke en ny funktion #1 omtaler :)
Gravatar #9 - Cyrack
16. nov. 2008 17:10
arne_v (6) skrev:
Hvis du installerer Linux på den vil du ikke kunne spille dine normale PS3 spil.

Hvad er det for noget vrøvl?
Hvis han deler partitionen (husk at tage back up af evt. downloaded spil osv. da det kræver en format af disken), kan man sagtens installere linux og samtidig boot ind i PS3 OS'et. Det eneste det kræver er en hard reboot (holde power kanppen ned i 5+ sekunder) og vælge i boot menuen.

Det sværeste er faktisk at få sat boot-manageren op (GRUB har fin understøttelse), resten er meget godt beskrevet på bl.a. Ubuntus forum.

ZiN (4) skrev:
Hvis du kan få linux på den, kan du få wine eller lign. på den. Kan du få wine på den kan den spille mange forskellige spil, som en alm. PC også kan, men at få den til det kan være en god udfordring.

Desværre er det ikke helt så let. Wine emulerer ikke en x86, men kun windows libs, dvs. koden eksekveres stadig direkte på CPU'en, så medmindre man compiler wine + spil til Cell arkitekturen er der ikke så meget ved det :-/

Hvis man vil have Linux på sin PS3 så ville det oplagte formål nok være som HTPC. PS3'en har (imho) ikke et super interface til at putte eget indhold på harddisken.
Gravatar #10 - arne_v
16. nov. 2008 17:22

Hvis han har både PS3 OS og Linux på hver sin partition, så kan han naturligvis godt stadig spille sine PS3 spil.

Jeg læste ikke "installere Linux" som den løsning.
Gravatar #11 - siliankaas
16. nov. 2008 18:38
Det store spørgsmål er måske mere: Hvorfor installere andet OS?
Gravatar #12 - fidomuh
16. nov. 2008 20:45

Det store spørgsmål er måske mere: Hvorfor installere andet OS?

MKV understoettelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login