mboost-dp1
Opstart af Windows Stifinder i et bestemt bibliotek
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey
Er der nogen der ved om det er muligt at få stifinderen til at starte op i et bestemt bibliotek?
Jeg vil gerne om den kunne starte i roden på mit F-drev...
/J
Er der nogen der ved om det er muligt at få stifinderen til at starte op i et bestemt bibliotek?
Jeg vil gerne om den kunne starte i roden på mit F-drev...
/J
Ja - og den funktion vil jeg gerne have ud i et ikon jeg kan placere i min QuickStart-menulinie... :o)
Jep - og hvordan får jeg den så til at vise mine mapper ude til venstre?
Vel at mærke uden at skulle klikke på knappen "Mapper" hver gang...? :o)
Vel at mærke uden at skulle klikke på knappen "Mapper" hver gang...? :o)
Højreclick på dit skrivebord
Vælg:
- Ny
- Genvej
Så får du et skræmbillede hvor du skal indtaste addressen til det program du vil starte
der skriver du:
og trykker næste
Så spørger den hvad du vil kalde din genvej
Der skriver du hvad du vil kalde din genvej til F:
og trykker næste/finish
Nu har du en genvej på skrive bordet.
Denne genvej trækker du så med venstre museknap ned i din quick launch.
Højreclick på dit skrivebord
Vælg:
- Ny
- Genvej
Så får du et skræmbillede hvor du skal indtaste addressen til det program du vil starte
der skriver du:
explorer /e,F:\
og trykker næste
Så spørger den hvad du vil kalde din genvej
Der skriver du hvad du vil kalde din genvej til F:
og trykker næste/finish
Nu har du en genvej på skrive bordet.
Denne genvej trækker du så med venstre museknap ned i din quick launch.
Jo tak - jeg kan da sagtens lave en genvej... Problemet var at få den til at starte op i et bestemt bibliotek/drev...
Jeg vidste ikke det var en forudsætning for at kunne være bruger på newz.dk at man skulle kunne bestemte ting? :o)
Jeg vidste ikke det var en forudsætning for at kunne være bruger på newz.dk at man skulle kunne bestemte ting? :o)
14 skrev:Jo tak - jeg kan da sagtens lave en genvej... Problemet var at få den til at starte op i et bestemt bibliotek/drev...
Det er ikke det indtryk man får, når "lav en genvej til: explorer /e,F:\" ikke er nok. :)
14 skrev:Jeg vidste ikke det var en forudsætning for at kunne være bruger på newz.dk at man skulle kunne bestemte ting? :o)
Det er jo et sted for nørder, så visse elementære ting forventer jeg egentlig. No offence. :)
Dvs ikke-nørder ingen adgang har?
Og hvis ikke man skal kunne stille sådan et spørgsmål her - hvor så?
Og hvis ikke man skal kunne stille sådan et spørgsmål her - hvor så?
Jeg tror ikke at myplacedk mener at ikke-nørder skal ud, men nærmere, at når man er på et nørd forum så antager folk at man har en vis indsigt i det givne nørd emne. Især hvis man har en gammel profil.
Lidt som hvis man laver en profil på jeg_kan_svejse.dk og man spørger om hvordan man bedst svejser to materialer sammen, vil man sikkert også få et indforstået svar i første omgang.
Lidt som hvis man laver en profil på jeg_kan_svejse.dk og man spørger om hvordan man bedst svejser to materialer sammen, vil man sikkert også få et indforstået svar i første omgang.
16 skrev:Dvs ikke-nørder ingen adgang har?[/quote9
Næh nej. Det var mere et resultat af at der kommer flere og flere kommentarer (og brugere) som virker malplacerede på newz.dk.
[quote=16]Og hvis ikke man skal kunne stille sådan et spørgsmål her - hvor så?
Jeg siger ikke at man ikke kan, men der er masser af bedre steder. Fx. er eksperten.dk perfekt for folk som ikke kan (eller vil) selv, og masser af folk der er ivrige efter at komme med svar. Det er det hjemmesiden er der for.
Men jeg synes vi skal stoppe her, der er intet personligt i det. Vi kan tage det op i en ny tråd hvis nogen insisterer på at diskutere det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.