mboost-dp1
Oprette partition på Win XP maskine
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej,
sidder her og skal til at installere Vista PRC1 på min comp og skal derfor have en ny partition som jeg kan installere den på...
Men af en eller anden grund kan jeg ikke!
Har læst under MS support hvordan man gør, men på min comp er der ikke noget ledigt plads under diskhåndtering!
På det visuelle er der kun mørkeblåt altså den viser kun at det er en primær partition!? Jeg kan altså ikke klikke nogen steder og oprette mig en ny partition...
specs:
* Windows XP Pro SP2
* Seagate 160GB SATA partitioneret i to klynger, en til systemet(48GB) og en til spil/musik/osv(100GB).
Har også prøvet i cmd med diskpart som heller ikke virker... :S
Håber på hjælp hurtigst muligt! Hilsen Daniel
sidder her og skal til at installere Vista PRC1 på min comp og skal derfor have en ny partition som jeg kan installere den på...
Men af en eller anden grund kan jeg ikke!
Har læst under MS support hvordan man gør, men på min comp er der ikke noget ledigt plads under diskhåndtering!
På det visuelle er der kun mørkeblåt altså den viser kun at det er en primær partition!? Jeg kan altså ikke klikke nogen steder og oprette mig en ny partition...
specs:
* Windows XP Pro SP2
* Seagate 160GB SATA partitioneret i to klynger, en til systemet(48GB) og en til spil/musik/osv(100GB).
Har også prøvet i cmd med diskpart som heller ikke virker... :S
Håber på hjælp hurtigst muligt! Hilsen Daniel
Ok nu har jeg så imidlertidigt lige fået et andet problem:S
Når jeg prøver at starte min computer op, siger den når den er ved at varify DMI pool (tror jeg nok det hedder) at NTLDR mangler og den kan ikke komme viderer...
Har prøvet at clear cmos to gange men hjælper lige lidt..
specs:
Win xp
DFI LanParty nF4 SLI-DR motherboard
AMD64 3400+ cpu
521 legacy ram x 2
Når jeg prøver at starte min computer op, siger den når den er ved at varify DMI pool (tror jeg nok det hedder) at NTLDR mangler og den kan ikke komme viderer...
Har prøvet at clear cmos to gange men hjælper lige lidt..
specs:
Win xp
DFI LanParty nF4 SLI-DR motherboard
AMD64 3400+ cpu
521 legacy ram x 2
lol
Først førsøger du at oprette en partition på en harddisk der er fyldt op 48Gb + 100 GB = 160 GB harddisk.
Og så fucker du din MBR op :-)
Sorry men det er sjovt og jeg har selv rodet med det.
Tjeck først at der ikke sidder en cd i cd-rom drevet og reboot.
Ellers
Smid en WinXP skive i boot op på den
kør en fixmbr og den burde spille igen
Først førsøger du at oprette en partition på en harddisk der er fyldt op 48Gb + 100 GB = 160 GB harddisk.
Og så fucker du din MBR op :-)
Sorry men det er sjovt og jeg har selv rodet med det.
Tjeck først at der ikke sidder en cd i cd-rom drevet og reboot.
Ellers
Smid en WinXP skive i boot op på den
kør en fixmbr og den burde spille igen
#5 Knightmare
mht til harddisken så er det jo fordi at i windows har jeg kun knap 150GB men den er købt som 160gb!!! :) ;)
Høves det være min egen XP cd??
Gik nemlig tabt under et indbrud... :(
mht til harddisken så er det jo fordi at i windows har jeg kun knap 150GB men den er købt som 160gb!!! :) ;)
Høves det være min egen XP cd??
Gik nemlig tabt under et indbrud... :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.