mboost-dp1
Office 2003 vs. 2007
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg står i den situation at jeg skal ud og investere i en Office licens, og vil derfor gerne høre hvad folk har af erfaringer med Office 2007 i forhold til den gamle 2003?
Både positive og negative erfaringer modtages med kyshånd.
Jeg har desuden hørt noget om nogle studie-licenser. Er det noget man kan købe som privatperson eller er det kun for skoler?
Både positive og negative erfaringer modtages med kyshånd.
Jeg har desuden hørt noget om nogle studie-licenser. Er det noget man kan købe som privatperson eller er det kun for skoler?
Ville klart vælge Office 2007! Ingen tvivl.
For det første er det meget mere intuitivt end '03.
for det 2. er det mere stabilt, har siddet og arbejdet med en 140 siders rapport i det, uden den er gået ned. Hvilket absolut ikke har været muligt i 03 eller OOo
Dernest kan du virkelig lave nogle flotte rapporter, opgaver og dokumenter i det, både meget nemt og hurtigt.
Har ikke rigtig noget negativt endnu...
For det første er det meget mere intuitivt end '03.
for det 2. er det mere stabilt, har siddet og arbejdet med en 140 siders rapport i det, uden den er gået ned. Hvilket absolut ikke har været muligt i 03 eller OOo
Dernest kan du virkelig lave nogle flotte rapporter, opgaver og dokumenter i det, både meget nemt og hurtigt.
Har ikke rigtig noget negativt endnu...
#2, Okay lyder som om det er det sikre valg med 2007 :)
#3, Jeg tror kun jeg skal bruge powerpoint, excel og word så studie-versionen er fin til mig. Så det bliver nok bare den jeg køber:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
#3, Jeg tror kun jeg skal bruge powerpoint, excel og word så studie-versionen er fin til mig. Så det bliver nok bare den jeg køber:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Hvis man ikke har i sinde at overholde licensbetingelserne, så kan man jo lige så godt anvende en piratkopi. En studieversion er til studerende, og selvom EULA'er ikke gælder i Danmark (i fuldt omfang vel at mærke), så er jeg ret sikker på, at det stadig ikke er tilladt at anvende en sådan version, hvis man alt andet end studerer.
jeg ville vente til SP1 kommer. Office 2007 har aaaalt for mange børne sygdomme!
okay, Outlook kører ok, word er ikke crashet endnu, men hvis du har planer om at bruge Excel, skal du IKKE have O2007. Den kan ikke tegne grafer, og selv med de mest simple excelark, crasher Excel når det lukker mv. Super træls!
Ellers er O2007 rigtig smart som de andre siger. Brugerfladen er også helt klart blevet bedre - når man lige har lært den at kende :)
okay, Outlook kører ok, word er ikke crashet endnu, men hvis du har planer om at bruge Excel, skal du IKKE have O2007. Den kan ikke tegne grafer, og selv med de mest simple excelark, crasher Excel når det lukker mv. Super træls!
Ellers er O2007 rigtig smart som de andre siger. Brugerfladen er også helt klart blevet bedre - når man lige har lært den at kende :)
#13 har ikke oplevet at Excel crasher, og har brugt det meget, til store ark med store og kompliceret grafer og det har aldrig crashet...
#15, 16
Mystisk! Vi har 15 laptops med Office 2007 der hvor jeg arbejder, og alle har problemer med alm. brug af excel. Om det så er en kombination af der er noget konfliktene software installeret, skal jeg ikke kunne sig!
Men hvis i søger på google efter det, er der også mange andre der har samme problemer.
Mystisk! Vi har 15 laptops med Office 2007 der hvor jeg arbejder, og alle har problemer med alm. brug af excel. Om det så er en kombination af der er noget konfliktene software installeret, skal jeg ikke kunne sig!
Men hvis i søger på google efter det, er der også mange andre der har samme problemer.
Whoop, nu hvor vi har et par excel-ryttere herinde, kan i saa fortaelle mig hvad der er galt med deres "missing referrer" system?!
Naar jeg kopierer noget fra et excel dokument, saa plejer den ( i 2003 ) at lave en reference til det gamle dokument og saa evt lave resultatet til en #REF..
Men i 2007 bliver selve kolonnerne til #REF og det er ikke muligt at aendre det automatisk..
( saa jeg bruger openoffice pt da jeg ikke gider at fixe >2000 #REF manuelt.. oOO kunne godt finde ud af at lave selve stien til en missing referer.. )
Naar jeg kopierer noget fra et excel dokument, saa plejer den ( i 2003 ) at lave en reference til det gamle dokument og saa evt lave resultatet til en #REF..
Men i 2007 bliver selve kolonnerne til #REF og det er ikke muligt at aendre det automatisk..
( saa jeg bruger openoffice pt da jeg ikke gider at fixe >2000 #REF manuelt.. oOO kunne godt finde ud af at lave selve stien til en missing referer.. )
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.