mboost-dp1
Ny Mac-bruger
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Halløj,
Jeg har erhvervet min første mac - en 12" iBook - og har inden da brug Windows siden 3.11.
Jeg vil egentlig bare spørge andre mac-brugere, hvilke programmer I bruger, og hvad de er til, da jeg gerne vil lidt ind i mac-verdenen, og derfor også er nødt til at kende til noget af det software, der findes til denne platform.
Et tillægsspørgsmål er, om der findes et filhåndteringsprogram i stil med Total Commander (aka Windows Commander) eller bare lige som stifinder.
På forhånd tak
Thomas
Jeg har erhvervet min første mac - en 12" iBook - og har inden da brug Windows siden 3.11.
Jeg vil egentlig bare spørge andre mac-brugere, hvilke programmer I bruger, og hvad de er til, da jeg gerne vil lidt ind i mac-verdenen, og derfor også er nødt til at kende til noget af det software, der findes til denne platform.
Et tillægsspørgsmål er, om der findes et filhåndteringsprogram i stil med Total Commander (aka Windows Commander) eller bare lige som stifinder.
På forhånd tak
Thomas
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig(er -average på en mac), men vil lige sige at jeg kluklo en smule da jeg læste dit indlæg første gang.
Jeg forstod din første sætning, som at du havde brugt 3.11 indtil nu. (klukker igen)
Jeg forstod din første sætning, som at du havde brugt 3.11 indtil nu. (klukker igen)
Forsåeligt... benyttede oven i købet Norton Commander og DOS inden da. Men skiftede først fra 3.11, da Win98 udkom, og har siden hen brugt Win XP... men nu er det OS X Panther, der trækker (har dog stadig en wintendo med nogle spil o sån' på)... men da jeg ikke er så meget inde i mac-universet endnu, ville det bare hjælpe en del, hvis jeg lige lærte nogle af de gængse programmer at kende.
PS. Det er faktisk ikke så længe siden, jeg sidst legede med 3.11 (og det oven i købet uden mus :-/ hvislket var ret svært...). Ville prøve at installere server på en gammel 486 66 MHz, men skulle lige redde dataene først.
PS. Det er faktisk ikke så længe siden, jeg sidst legede med 3.11 (og det oven i købet uden mus :-/ hvislket var ret svært...). Ville prøve at installere server på en gammel 486 66 MHz, men skulle lige redde dataene først.
Du kan jo prøve http://www.mucommander.com/ som er skrevet i Java (virker på alle platforme med JRE). Kender den ikke selv da jeg ikke har mac, og bruger gnome commander, men det var det bedste jeg kunne finde :).
Du kan jo prøve http://www.mucommander.com/ som er skrevet i Java (virker på alle platforme med JRE). Kender den ikke selv da jeg ikke har mac, og bruger gnome commander, men det var det bedste jeg kunne finde :).
Hej - jeg glæder mig hver gang nogen er til Mac! Jeg selv er en gemen foræder.
Jeg ved ikke om det har nogen interesse, men efter at være flyttet til pc-verdenen savner jeg helt vildt Claris Works. Det lyder måske lidt fjollet, men det havde et rigtig fint kartoteks-miljø som jeg endnu ikke har fundet til windows...
GraphicConverter brugte jeg en del til at ændre billedformater i en hel mappe til andre formater etc.
Hej - jeg glæder mig hver gang nogen er til Mac! Jeg selv er en gemen foræder.
Jeg ved ikke om det har nogen interesse, men efter at være flyttet til pc-verdenen savner jeg helt vildt Claris Works. Det lyder måske lidt fjollet, men det havde et rigtig fint kartoteks-miljø som jeg endnu ikke har fundet til windows...
GraphicConverter brugte jeg en del til at ændre billedformater i en hel mappe til andre formater etc.
Hej Thomas
Er selv skriftet til Mac for ca. 6 mdr siden.
Ang. software, så henviser jeg dig til Apple's Forum .
Mht en mac-version af WinCMD, så anbefaler jeg Disk Order Commander
Med venlig hilsen
Sofus
Spørg din bror om mit nummer, så kan vi mødes næste gang du kommer til Sønderborg!
Er selv skriftet til Mac for ca. 6 mdr siden.
Ang. software, så henviser jeg dig til Apple's Forum .
Mht en mac-version af WinCMD, så anbefaler jeg Disk Order Commander
Med venlig hilsen
Sofus
Spørg din bror om mit nummer, så kan vi mødes næste gang du kommer til Sønderborg!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.